مطالعات لایروبی خلیج گرگان به کجا رسید؟

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: نتیجه مطالعات مرکز ملی اقیانوس شناسی در خصوص لایروبی کانال‌های منتهی به دریای کاسین در کارگروه تخصصی احیای خلیج گرگان بررسی و برای تصویب نهایی و ابلاغ به ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور ارسال شد.

پهنه آبی خلیج گرگان
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، محمدرضا کنعانی اظهار کرد: در جلسه دوم ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور، با دستور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مقرر شده بود که کارگروه ویژه‌ای برای خلیج گرگان تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه جلسه این کارگروه برگزار شده است، افزود: در جلسه اول کمیت آب در خلیج، جلسه دوم کیفیت آب در خلیج و در جلسه سوم محدوده و حریم و تغییر کاربری‌ها بررسی شد.

مدیرکل محیط زیست گلستان بیان کرد: موضوعات بررسی شده در این کارگروه در جلسه سوم ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور مطرح شد. در این جلسه برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت از جمله تعیین حقابه زیست‌محیطی خلیج از حوضه‌های آبخیز بالادست، توسعه سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب سکونت‌گاه‌های شهری و… در قالب پروژه‌هایی با مسئولیت هر دستگاه مشخص شد. حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته شد.

کنعانی ادامه داد: همچنین مقرر شد مرکز ملی اقیانوس شناسی نتایج حاصل از بررسی در خصوص چگونگی تبادل آب بین خلیج و دریا را در جلسه بعدی ستاد ارائه کند و این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: کارشناسان مرکز ملی اقیانوس شناسی، مطالعات را تکمیل و در جلسه کارگروه تخصصی نجات خلیج ارائه و به سؤالات پاسخ دادند. این مرکز لایروبی کانال‌های خزینی، چپاقلی و آشوراده را مطرح و اعلام کرد که باید این اتفاق بیافتد. در این مطالعات بررسی شد که لایروبی کدام کانال‌ها بیشترین تأثیر را خواهد گذاشت. البته کارشناسان این مرکز تأکید کردند که این لایروبی‌ها در کمیت آب خلیج نقشی ندارد ولی به خودپالایی آب خلیج کمک می‌کند.

مدیرکل محیط زیست گلستان اظهار کرد: در کارگروه تخصصی مصوب شد نتیجه مطالعات در جلسه بعدی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور که در ماه جاری برگزار می‌شود، تصویب و وارد فاز اجرایی شود.

کنعانی گفت: بعد از ابلاغ ستاد ملی، سازمان بنادر عملیات لایروبی را دنبال خواهد کرد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقف پروژه احداث اسکله بین‌المللی قایقرانی بوشهر

ش مهر 12 , 1399
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهرگفت: روند احداث پروژه اسکله بین المللی قایقرانی در بوشهر به عنوان پروژه‏‌ای ارزآور به دلیل برخی از موانع از جمله محقق نشدن موافقت نهایی اداره کل حفاظت محیط زیست متوقف شده است.
اسکله بین‌المللی قایقرانی بندر بوشهر

شاید برای شما جالب باشد