راه‌اندازی شهر ورزشی در جزیره قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ایجاد سیتی اسپرت (شهر ورزشی) در قشم با هدف ارتقای ورزش جزیره، کمک به تورهای ورزش‌های ملی و همچنین جذب علاقه‌مندان خارجی خبر داد.

ورزش دریایی قایق بادبانی - مارینا کاسپین-بندر انزلی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، حمیدرضا مؤمنی در نشست با رؤسای هیئت‌های ورزشی این منطقه، با اشاره به اینکه فضای مورد نیاز سیتی اسپرت در قشم جانمایی شده است و با آماده شدن نقشه آن، این طرح مهم ورزشی به مناقصه گذاشته می‌شود، اظهار داشت: شهر ورزشی در قشم و راه‌اندازی امکانات مهم ورزش‌های مورد علاقه جوانان که در کمتر نقاط کشور دایر است، می‌تواند به تولید ثروت از این مسیر در قشم کمک کند.

به‌گفته مؤمنی، علی‌رغم ظرفیت‌های ارزشمندی که برای ایجاد ورزش‌های هیجانی در زمین؛ هوا و دریای قشم وجود دارد، متأسفانه تاکنون اتفاقات مهم در این حوزه در جزیره قشم ایجاد نشده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: برای استفاده از درآمدزایی با ایجاد ورزش‌های شیک، تا عید نوروز هشت تا 9 طرح ورزشی همانند پیست اتومبیل‌رانی در جزایر ناز، پیست موتور کراس، زمین تنیس در مجاورت شهرک آفتاب، پدل بُرد، مینی‌گلف، دوچرخه‌سواری، اسکیت بُرد و چند ورزش دیگر در قشم راه‌اندازی می‌شود که نقش مهمی در توسعه گردشگری جزیره خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه بخش اعظم جامعه به‌شکل‌های مختلف درگیر ورزش هستند، ادامه داد: اگر برای ورزش برنامه و مسیر درستی نداشته باشیم منابع و وقت ما هدر می‌رود و خروجی خوبی کسب نخواهیم کرد.

او گفت: به‌عنوان نماینده دولت در قشم به مباحث سلامت مردم قشم حساسیت داریم و با انتخاب مسیر درست و قوی کردن حوزه‌های مختلف ورزشی در شهرها و روستاها، باید هزینه درمان مردم را از مسیر ورزش کاهش دهیم.

باند پروازی ورزش های تفریحی دریایی هوایی و سافاری در قشم

اخلاق مهمترین رکن ورزش

به‌گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اخلاق مهمترین رکن فعالیت‌های ورزشی است و آنچه نام غلامرضا تختی را برای همیشه تاریخ ماندگار کرده است، پیش از کسب مدال‌های ارزشمند در سطح بین‌المللی به اخلاق و جوانمردی وی مربوط می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت بحث پهلوانی و اخلاق‌مداری ورزش، ادامه داد: بسیاری از ورزشکاران دیگر کشورمان هم در سطح بین‌المللی صاحب مدال‌های مختلف شدند اما بسیاری از آنان تنها در یک برهه از زمان مطرح بودند و اکنون نام و نشانی از آنان وجود ندارد.

هدایت نسل جوان به حوزه ورزش

مؤمنی در ادامه سخنان خود با اشاره به تهدیدهایی که سر راه جوانان کشور قرار دارد، افزود: با بها دادن به جوانان باید آنان را به‌سمت ورزش مورد علاقه‌شان هدایت کرد و از تهدیدهایی که فرزندان ایران را احاطه کرده است، نجات داد.

وی گفت: هیئت‌های ورزشی قشم با درآمدزایی بالا می‌توانند جوانان علاقمند به ورزش را که مشکل مالی دارند، جذب نمایند و این اقدامات ذخیره خوبی برای آخرت ما خواهد بود.

ورزش ساحلی و دریایی موج سواری در سواحل مکران

حمایت از ورزشکارانی که بتوانند در عرصه ملی و بین‌المللی ایفای نقش کنند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از آمادگی این سازمان برای حمایت از ورزشکارانی که بتوانند نام قشم را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی مطرح کنند، خبر داد.

وی گفت: ورزشکاران جزیره قشم که قادر باشند در سطح ملی و بین‌المللی در هریک از حوزه‌های ورزشی بدرخشند و نام قشم را مطرح نمایند، نباید دغدغه هزینه داشته باشند و سازمان منطقه آزاد قشم با همه وجود از آنان حمایت خواهد کرد.

تقویت ورزش در روستاهای جزیره قشم

مؤمنی از توجه به ورزش در روستاهای جزیره قشم به‌عنوان یک نیاز مهم نام برد و اضافه کرد: خوشبختانه امکانات خوبی در بخشی از روستاهای جزیره ایجاد شده و اتفاقات مهمی هم از سوی ورزشکاران در رشته‌های مختلف رقم خورده است.

او تأکید کرد: همه روستاهای جزیره قشم باید برای معرفی ورزشکاران از ظرفیت‌های مناسب برخوردار باشد و آماده‌ایم عقب‌ماندگی‌های معنادار روستاها در بخش ورزش را با هدف تقویت این حوزه برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 50 درصد جمعیت قشم را بانوان تشکیل می‌دهند اما این قشر تاکنون سهمی در ریاست هیئت‌های ورزشی این منطقه نداشته‌اند که جفای بزرگی در حق آنان به‌شمار می‌رود.

فوتبال ساحلی در سواحل ایران

برنامه، فضا و مدیر سه رکن مهم ورزش

مؤمنی با اعلام اینکه سه موضوع جدی باید در دستور کار حوزه ورزش مورد توجه باشد، از هیئت‌های مختلف ورزشی قشم خواست برنامه پنج‌ساله خود را با چشم‌انداز برای مراحل قهرمانی، ورزش‌های همگانی و حرفه‌ای ارائه کنند.

وی ابراز کرد: خوشبختانه در بخش فضای ورزشی قشم هیچ مشکلی نداریم و برای عرصه‌های مختلف ورزش در زمین؛ دریا و هوا امکانات زیرساختی فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از رؤسای توانمندی که در رأس هیئت‌های ورزشی قشم قرار گرفته‌اند به‌عنوان فرصتی برای موفقیت ورزش در این جزیره نام برد و گفت: با ارائه برنامه پنج‌ساله و داشتن فضا و مدیران شایسته هیچ بهانه‌ای برای نامدار شدن ورزش قشم پذیرفتنی نیست و انتظار داریم نام این منطقه در آینده نه‌چندان دور به‌عنوان یک جزیره ورزشی در کشور و منطقه شناخته شود.

اسکله بین‌المللی قایقرانی بندر بوشهر

تقویت ورزش‌های همگانی

مؤمنی با اعلام اینکه 12 کمپ پارک ایجادشده در سطح جزیره قشم و همچنین چهار پارک ایران‌زمین، آفتاب، گیاه‌شناسی و در آینده نزدیک پارک بانوان قشم بهترین فرصت برای اجرای ورزش‌های همگانی است، اضافه کرد: در یک برنامه ویژه باید خانواده‌ها را برای مشارکت در ورزش‌های همگانی صبحگاهی در این فضاهای بسیار مناسب تشویق کنیم.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایران چگونه سازنده ناوشکن شد؟

د آذر 10 , 1399
مستند «بعد از 2500 سال» روایتی از تاریخچه تجهیزات و امکانات نیروی دریایی ایران و ساخت ناوشکن جماران توسط متخصصین نیروی دریایی است.
کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

شاید برای شما جالب باشد