مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام مراحل پایانی ساخت سه فروند شناور تفریحی با جنس بدنه فایبر گلاس در یکی از شرکت های شناور سازی بخش خصوصی جزیره قشم جهت بهرهبرداری در جام جهانی قطر خبر داد.
به گزارش مارینپرس، علیرضا محمدی کرجی ران با اعلام اینکه این سه فروند شناورهای از ابتدای طراحی و ساخت قالب مادر تا پایان تولید و به آب اندازی توسط متخصصان و صنعتگران توانای داخلی و در یکی از شرکتهای شناور سازی بخش خصوصی جزیره قشم درحال انجام است اظهارداشت: این شناورهای تفریحی قرار است در جام جهانی پیش رو در کشور قطر مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کار ساخت نخستین شناور مراحل پایان خود طی می نماید و بدنه شناور دوم نیز تکمیل و هم اکنون در حال نصب عرشه اصلی و سالن مسافری است خاطر نشان کرد: ظرف یکماه آینده بدنه شناور سوم نیز از قالب خارج و مراحل تکمیل بخش های دیگر آن آغاز خواهد شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ساخت بدنه شناور از جنس فایبر گلاس را بدلیل هزینه اولیه کمتر نسبت به چوب و فلز، راحت بودن فرم دهی، سرعت بالای تولید و هزینه نگهداری کمتر را از جمله مزیتهایی عنوان کرد که طی سالیان اخیر مورد توجه و اقبال سازندگان و شناورداران قرار گرفته است.
محمدی کرجی ران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کارگاههای فعال شناور سازی در سواحل استان اظهارداشت: هم اکنون تعداد ۳۲ کارگاه فعال در امر ساخت انواع شناور با نظارت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مشغول فعالیت می باشند که با وجود مزیت های داخلی در ساخت شناورها و صادرات آن می توان زمینه رونق معیشت جوانان و اشتغالزایی بیشتری را فراهم کرد .
به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرف ۶ ماهه اول سال جاری علیرغم همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های متاثر از آن، فرآیند ساخت و صدور مجوز تعداد بیش از ۲۰۰ فروند شناور با اخذ مجوز از اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورهای استان هرمزگان آغاز شده؛ که این امر در نوع خود بی سابقه است.
احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویتسازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی میتواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد
احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.
امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعههای اداری و تجاری، رستورانها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل میشود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعهیافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کردهاند که این نوید داده میشود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرینپرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاکپشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به استفاده از کشتی غولپیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…