امضا تفاهم نامه بین ایزوایکو و معاونت علمی ریاست جمهوری

در راستای قطع وابستگی به شرکت های خارجی و صدور خدمات فنی و مهندسی، تفاهم نامه ای فی ما بین حمید رضاییان اصل مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران و اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور منعقد شد.

امضا تفاهم نامه بین ایزوایکو و معاونت علمی ریاست جمهوری

به گزارش مارین‌پرس، با هدف تحقق توسعه صنعت دریایی و همچنین ابعاد شرایط مناسب برای توسعه زیرساخت های این حوزه به خصوص ابعاد ایمنی، رسوب دانش، بومی سازی دانش، بهره وری و هوشمند سازی و قطع وابستگی به شرکت های خارجی و صدور خدمات فنی و مهندسی، تفاهم نامه ای فی ما بین حمید رضائیان اصل مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران و اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

این همکاری در راستای توسعه زیست زیست بوم نوآوری حوزه صنعت دریایی و صنایع وابسته و حمایت از شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا با به کارگیری حداکثر ظرفیت ها و توانمندی های موجود در کشور و نفوذ نوآوری و فناوری های نوین در این صنایع صورت پذیرفت.

همکاری در ایجاد دو راه اندازی مراکز نوآوری حوزه صنایع دریایی در ایزوایکو، همکاری در حمایت از کسب و کارهای نوپا و شتاب دهندهای حوزه صنعت دریایی، معرفی و احصا نیازهای فناورانه در بخش صنعت کشتی سازی و فراساحل، همکاری در راستای بومی سازی تجهیزات، نرم افزارها، سخت افزارها و فکر افزارهای مرتبط با صنایع دریایی و اقتصاد دریاپایه از دیگر محوریت های این تفاهم نامه است.

مجتمع کشتی‌سازی خلیج‌فارس - ایزوایکو

به گزارش مارین‌پرس، مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده است که مجموعه‌های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است.ایزوایکو تلاش می‌کند در افق 1404، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی‌سازی، سکوسازی، ترمینا‌ل‌های نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سیستم جدید جی پی اس برای شناسایی رازهای اقیانوس ها

پ آبان 15 , 1399
محققان از ابداع یک سیستم موقعیت یابی مکانی جدید برای شناسایی رازهای اقیانوس ها خبر داده اند تا مشکلات فعلی برای اکتشاف در عمق آب ها برطرف شود.
سیستم جدید جی پی اس زیر آب برای شناسایی رازهای عمق اقیانوس ها

شاید برای شما جالب باشد