بررسی ایجاد کریدور خلیج فارس-دریای سیاه

وزیر راه و شهرسازی اجلاس سوچی و نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل پنج کشور ساحلی دریای کاسپین را گامی مثبت در جهت هماهنگ‌سازی و یکسان‌سازی جریان عبور کالا با صدور بارنامه الکترونیکی واحد عنوان کرد و بحث و بررسی پیرامون تکمیل و توسعه کریدور شمال-جنوب و خلیج فارس-دریای سیاه را مهم برشمرد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، محمد اسلامی که پس از اجلاس ترکمنستان برای شرکت در «نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل ایران، روسیه و آذربایجان» به سوچی روسیه سفر کرده بود، توسعه روابط حمل‌ونقل ریلی، حذف روادید رانندگان کامیون، تکمیل کریدور شمال-جنوب ‌و گسترش روابط دریایی را مهم‌ترین موارد مذاکره با همتایان خود در این نشست عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اجلاس سوچی و نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل پنج کشور ساحلی دریای کاسپین به برداشتن گامی مثبت در جهت هماهنگ‌سازی و یکسان‌سازی جریان عبور کالا با صدور بارنامه الکترونیکی واحد از مبدا تا مقصد کمک کرد.

وی بررسی رفع موانع خواسته و ناخواسته در مرزهای سه کشور را نکته بعدی برشمرد و گفت: با شروع این مذاکرات لغو روادید رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی در دست پیگیری قرار گرفته است.

اسلامی در ادامه به بحث و بررسی پیرامون ایجاد کریدور خلیج فارس-دریای سیاه اشاره کرد و گفت: راه اندازی کریدور خلیج فارسدریای سیاه با هدف توسعه ترانزیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتشار
منتشر شده توسط:
شکیلا لشکری

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

3 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

4 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل