پایان تخصیص سوخت به لنج‌های فاقد سیستم شناسایی خودکار

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم از پایان تخصیص سوخت یارانه‌ای به لنج‌های فاقد سیستم شناسایی خودکار از ابتدای مهرماه امسال خبر داد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، علی اشتری اظهار داشت: بیش از یک سال جهت نصب سیستم شناسایی خودکار (AIS) به تمامی تعاونی‌های لنج‌داران و نمایندگان لنج‌های باری با ظرفیت زیر ۵۰۰ تُن فرصت داده شد.

وی افزود: این مهلت از ابتدای مهرماه امسال به اتمام می‌رسد و پس از آن سوخت یارانه‌ای به لنج‌های فاقد سیستم شناسایی خودکار ارائه نمی‌شود.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: بخش عمده‌ای از لنج‌های فعال در جزیره قشم به این سیستم مجهز شده‌اند و معدود لنج‌داران فاقد این سیستم نیز باید نسبت به نصب اقدام کنند.

گفتنی است، سیستم‌ شناسایی خودکار (AIS) یک فن‌آوری رادیویی دریایی است که تحت حمایت سازمان بین‌المللی دریایی (IMO) توسعه ‌یافته و نگهداری می‌شود.

AIS در سال ۲۰۰۲ با توجه به بخشی از توافق ‌نامه IMO SOLAS در جهان اجباری شده و به ‌طور گسترده برای بهبود و افزایش بهره‌وری دریایی، ایمنی و امنیت به کار گرفته شده است.

بهره‌گیری از سیستم AIS بین شناورها برای جلوگیری از برخورد و تصادف در دریا و همچنین در آب‌های ساحلی به‌ عنوان ابزاری برای به دست آوردن اطلاعات شناورها و محموله آن‌ها و همچنین ابزاری برای سیستم کنترل ترافیک دریایی VTS و مدیریت ترافیک دریایی به شمار می‌رود.

انتشار
منتشر شده توسط:
شکیلا لشکری

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

3 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

3 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل