افزایش ۸ درصدی صادرات محصولات ایرانی به امارات

مدیرکل دفتر عربی و ‌آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات به امارات در سه ماهه ابتدایی امسال با حدود هشت درصد افزایش از ۹۰۰ میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل، به یک میلیارد دلار رسید.

به گزارش مارین‌پرس، «فرزاد پیلتن» افزود: بررسی آمارها نشان می‌دهد در دوره مذکور از نظر وزنی نیز صادرات به کشور امارات حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است و از حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

دسترسی آسان‌تر و ارزان‌تر تجار ایرانی به بازار سوریه

وی با اشاره به اهمیت دسترسی آسان‌تر و ارزان‌تر تجار ایرانی به بازار کشور سوریه اظهار داشت: راهکارهای حمل ریلی کالا بین ایران و سوریه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، وزارت راه و شهرسازی و ستاد توسعه روابط ایران- عراق و سوریه برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن بررسی مشکلات مسیر کنونی حمل کنونی کالا بین دو کشور از طریق دریا مانند زمان‌بر بودن و هزینه‌های بالا، استفاده از روش ترکیبی – ترانزیتی (ریلی- زمینی) از طریق خطوط ریلی موجود داخلی و از طریق کشور عراق به سوریه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد بررسی‌ها و پیگیرهای لازم توسط دستگاه‌های ذی‌ربط به عمل آید.

پیلتن تصریح کرد: در صورت نهایی شدن و اجرایی کردن این ایده، امکان حمل و نقل ترکیبی کالاها و مصالح ساختمانی و مواد معدنی از طریق خطوط ریلی از مسیر تهران به شلمچه و بصره – بغداد (فلوجه) و بغداد – قائم (ابوکمال) در مرز عراق و سوریه امکان‌پذیر خواهد شد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اجازه جولان دادن به دشمنان در آب‌های سرزمینی را نمی‌دهیم

ش تیر 28 , 1399
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همیشه مدافع ارزشها و منافع ملی خود هستیم و نمی‌گذاریم بیگانگان در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به جولان دادن بپردازند.
نفتکش توقیف شده انگلیسی به دست نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس

شاید برای شما جالب باشد