موضوعات: اخبار شرکت‌ها

بیانیه قرائت شده توسط دبیر انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران در یکصد و هشتمین اجلاس سازمان بین المللی کار

سامان رضایی، نایب رئیس و دبیر انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران در یکصد و هشتمین اجلاس سازمان بین المللی کار بیانیه ویژه را قرائت کرد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، متن بیانیه بدین شرح است:

اینجانب به عنوان دبیر انجمن صنفی دریانوردان به نمایندگی از سوی اتحادیه های کارگری ایران در این اجلاس حضور دارم . اتحادیه صنفی کارگری حدود 10 سال پیش با تلاش های فعالان حوزه کارگری و همکاری و همفکری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و براساس ماده 131 قانون کار ج.ا.ایران و با هدف تحقق دستور کار کارشایسته و تامین منافع کارگران در زمینه های حقوق کار و حمایت اجتماعی و … تشکیل و به ثبت رسید .

یکی از اقدامات بسیار قابل توجه اتحادیه کارگری بسترسازی مناسب برای اجرا و پیاده سازی توصیه نامه شماره 202 کف حمایت اجتماعی مصوب 2012 است . در این ارتباط همایش بین المللی کف حمایت اجتماعی با هدف آشنا نمودن هر چه بیشتر کارگران با توصیه نامه مذکور و اقداماتی که دولت و شرکای اجتماعی از طریق سازمان های حمایتی و سازمان تامین اجتماعی برای اقشار آسیب پذیر کشور انجام داده بود که در سال 1395 در کشور برگزار گردید .

در همایش مذکور شرکای اجتماعی به بحث و بررسی چالش های موجود در زمینه حمایت های اجتماعی و حمایت های نهادهای دولتی و غیر دولتی ایران پرداخته و سفرای محترم کشورهای بلژیک ، مکزیک و تجارب کشور متبوع خود را در این ارتباط مطرح کردند .

لازم به توضیح است که هم اکنون قوانین و اقدامات حمایتی در کشور من از مفاد توصیه نامه مذکور به مراتب فراتر رفته و سطوح و لایه های خدمات حمایتی و تامین اجتماعی بسیار پیشرفته تر و تخصصی تر از مفاد اسناد بین المللی سازمان بین المللی کار در کشور جاری و در حال اجراست .

افتخار بزرگی است اعلام نمایم علیرغم چالش های متعدد و پیامدهای تحریم های گسترده غیر انسانی و بی اساس که علیه کشور من اعمال می شود جمهوری اسلامی ایران تقریبا مفاد توصیه نامه های ILO برای ارتقاء عدالت اجتماعی و تدوین و اجرایی نمودن مجموعه ای از تضمین ها و خدمات از قبیل : مراقبت های بهداشتی ، مزایای خانوادگی و کودکان و تامین اجتماعی و حداقل مستمری برای افراد مسن و از کارافتاده را فراهم نموده است .

این تحریم ها بر آینده کاری کارگران در این اثر مخرب داشته و این کارگران هستند که بهای نهایی آن را می پردازند و آینده روشنی برای نیروهای کار خصوصا نیروهای جوان و نسل جدید با این شرایط نمی توان متصور بود ، برای نمونه امکان دسترسی به بازار کار جهانی دریایی برای دریانوردان ایرانی وجود ندارد . این محدودیت نه به واسطه مشکلات حرفه ای و مهارتی که تنها به واسطه تبعیض در ملیتی و تحریم های سیاسی برای جامعه کارگری و دریانوردی ایران تحمیل شده است .

در پایان پیشنهاد می گردد : با عنایت به اینکه آینده کار در راستای تحقق اهداف کار شایسته و توسعه پایدار در دستور کار سازمان قرار گرفته و به سیستم های حمایت وابسته است . لذا تمامی کارگران باید در طول زندگی خود مادام العمر از آموزش های نوین ، تکنولوژی هایی نظیر هوش مصنوعی و رباتیک … و نیز از حمایت های جامع ، از آزادی انجمن و حق مذاکرات دسته جمعی بهره مند باشند ، همچنین لازم است اعتبار اتحادیه های کارگری و کارفرمایی از طریق فن آوری و تکنولوژیکی نوین با نگاهی به اهمیت مشارکت آنان برای تحقق اهداف توسعه پایدار ، آینده روشن تر کار و اقداماتی که در اولین سده سازمان بین المللی کار اساسی و کلیدی جلوه می کند مشروعیت بیشتری پیدا کند .

منبع: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

3 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

3 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل