از انجمن مهندسی دریایی ایران چه خبر؟ برگزاری انتخابات در سکوت خبری تا انفعال در اجرای برنامه‌های انجمن

در حالی که انجمن مهندسی دریایی ایران در ۵ سال اخیر از اختلافات عمیقی رنج می‌برد، انتخابات این انجمن در سکوت خبری برگزار شد.

لوگوی انجمن مهندسی دریایی ایران

به گزارش مرین‌پرس، پس از کش و قوس‌های فراوان و اتلاف زمانِ بیش از ۵ سال، بالاخره انتخابات انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار و به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین اداره ثبت شرکت‌ها رسید.

گرچه تعیین تکلیف انجمن پس از ۵ سال مایه خوشحالی است اما سکوت خبری در خصوص برگزاری این انتخابات و همچنین عدم معرفی منتخبینِ مجمع به جامعه دریایی چه از طریق سایت انجمن و چه از طریق پایگاه خبری انجمن(مارین‌ نیوز) جای سوال دارد.

با این حال اطلاعاتی از مجمع برگزار شده نیست و مرین‌پرس نیز از گمانه‌زنی در این خصوص پرهیز می‌کند و منتظر انتشار گزارش مجمع هر چند با تاخیر زیاد! از طریق مبادی رسمی انجمن می‌ماند.

طبق منابع مرین پرس و بر اساس مدارک حال حاضر و دو آگهی سایتِ روزنامه رسمی، افراد زیر به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شده‌اند.

١.محمدرضا بهاری (رئیس هیئت مدیره) ٢.مهدی سیف ٣.محمد کسائیان (خزانه‌دار) ۴.همایون یوسفی ۵.محمد دقیق ۶.مهدی عجمی ٧. سجاد حاجی زاده

و همچنین ١.پدرام عدالت و ٢.محمد مونسان به عنوان اعضا علی‌البدل و پیمان مسعودزاده بازرس و مرتضی عقیدتمند پاک بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

جدای از این سکوت خبری، متاسفانه انفعال هیئت مدیره جدید بیش از پیش به برند انجمن مهندسی دریایی صدمه زده است.

پس از تنش‌های فراوان در انجمن، انتظار می‌رفت هیئت مدیره جدید با انگیزه و انرژی فراوان جهت احیای برند انجمن مهندسی دریایی ایران کوشش کند اما متاسفانه هیچگونه فعالیتی شاهد نیستیم.

در این بین مهم‌ترین اقدام انجمن که برگزاری سالانه و منظم همایش صنایع دریایی بود با چالش‌های جدی مواجه شده کمااینکه در ۵ سال گذشته از اعتبار این همایش که با تلاش تمامی جامعه دریایی به اعتبار زیادی رسیده بود به شدت کاسته شده است و در سال گذشته(٩٩) هم برگزار نشد. آن چه که مسلم است تاکنون همتی از هیئت مدیره جدید انجمن در راستای خبررسانی، شفافیت و آگاهی بخشی جامعه مطبوع و همچنین برگزاری همایش و احیای برند انجمن مشاهده نشده است و این برای انجمنی که با روح اعضای جامعه دریایی آمیخته شده بود و همواره رتبه برتر را در بین تمامی انجمن‌های علمی داشت عاقبت خوبی نیست.

امیدواریم هیئت مدیره جدید انجمن انفعال کنونی خود را فراموش کند و تعهدی را که به اعضای مجمع انجمن داشته بدان عمل کند و بر احیای انجمن مهندسی دریایی ایران و فعالیت مستمر در توسعه صنایع دریایی و همچنین رسیدن به دیگر اهداف خود اقدام کند.

گفتنی‌ست مرین‌پرس آمادگی دارد تا هر گونه نظرات‌ هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران را دریافت و منتشر کند.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مالزی مدرن؛ معمار موفق توسعه گردشگری اسلامی

چ خرداد 19 , 1400
محمد مونسان در یادداشتی به جاذبه‌ها و نمادهای گردشگری کشور مالزی به عنوان الگوی موفق کشورهای اسلامی در اجرای تفکرات نوین در عرصه توسعه گردشگری پرداخته است.
نقشه مالزی

شاید برای شما جالب باشد