ایران نیازمند اقتصاد دریا محور است

رئیس‌ فراکسیون دریایی مجلس با مهم خواندن حرفه دریانوردی در اقتصاد کشور، برتوجه بیش از پیش به توسعه دریامحور و تقویت این نگاه در تصمیمات کلان کشوری تاکید کرد.

به گزارش این خبرگزاری، قاسم احمدی لاشکی؛ نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روزجهانی دریانوردی و دریانورد، تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور، منطقه و جهان و با توجه به اتفاقات اخیر صورت گرفته در حوزه حمل و نقل بین المللی دریایی، باید نگاه کشور را به سمت توسعه این نوع از حمل و نقل تقویت کنیم.

وی  عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در توقیف نفتکش انگلیسی در نقض قوانین بین المللی دریانوردی ، شجاعانه خواند و  گفت: این امر نشانه انسجام در همه ارکان کشور است.

احمدی لاشکی رشد و ارتقای توانمندی کشور در ایجاد امنیت دریایی در منطقه را قابل توجه دانست و آن را لازمه توسعه اقتصاد دریایی برشمرد.

رئیس فراکسیون دریایی مجلس در ادامه با بیان اینکه نباید از مباحث زیست محیطی دریایی غفلت کنیم، تأکید کرد: در توسعه گردشگری هنوز با پیشرفت های جهانی فاصله داریم .

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت آموزش دریانوردی، گفت: بحث آموزش را از دانش آموزان در مدارس شروع کنید؛ چرا که هر دانش آموز در ارتباط با یک خانواده، به عنوان مثال ۴ نفره، می تواند جمع گسترده را در اشاعه فرهنگ دریایی و دریانوردی پوشش دهد.

منبع: سازمان بنادر و دریانوردی

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرورت توانمند سازی بانوان در جامعه دریایی

ی مرداد 27 , 1398
دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی سال ۲۰۱۹ را سال اقدام برای شکستن تمامی موانع و قدرتمند سازی زنان در جامعه دریایی نام گذاشت و تاکید کرد: موضوع توانمند سازی بانوان تنها یک ایده و مفهوم ساده نیست؛ بلکه یک ضرورت است که به اقدام محکم و مثبت برای مواجهه با موانع عمیق ساختاری، سازمانی و فرهنگی نیاز دارد.
لوگوی سازمان بین‌المللی دریانوردی- imo logo

شاید برای شما جالب باشد