ساخت اولین قایق استاندارد غواصی با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه صنایع دریایی

اولین قایق استاندارد غواصی کشور با حمایت تسهیلاتی صندوق توسعه دریایی و نظارت سازمان بنادر و دریانوردی و حمایت ها معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش به دست صنعتگران جزیره کیش تولید و به بهره برداری رسید.

ساخت اولین قایق استاندارد غواصی با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه صنایع دریایی
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، صندوق توسعه صنایع دریایی دو فروند قایق استاندارد غواصی با تامین نیازمندی های کاربر بر اساس الزامات و قوانین سازمان بنادر و دریانوردی تحت نظارت موسسه رده بندی با هدف بهره برداری در کلوپهای غواصی کیش با دریافت تسهیلات کم بهره از محل اعتبارات صندوق با عاملیت بانک رسالت کیش ساخته شده اند.

جهانگیری مدیر عامل شرکت فایبر صنعت دریا کیش ضمن اعلام خبر فوق افزود: نیاز بخش گردشگری دریایی به شناورهای مدرن از یک طرف و مشکلات اقتصادی خریداران در مراحل تامین منابع مالی از طرف دیگر عاملی گردیده بود تا اکثر بهره برداران به دنبال تهیه شناورهای مستهلک و از رده خارج از طریق کشورهای عربی همجوار باشند که در راستای رفع این مشکل با هدف رونق تولید داخلی طی تعاملات انجام شده با صندوق توسعه دریایی و حمایت های مدبرانه و به موقع صندوق توسعه دریایی با اختصاص منابع مالی در قالب تسهیلات ارزان قیمت، شرکت فایبرصنعت دریاکیش به طراحی و ساخت اولین قایق غواصی استاندارد ساخت کشور اقدام نمود.

مدیرعامل فایبرصنعت کیش در ادامه گفت: ساخت و آب اندازی یک فروند از این شناورها به اتمام رسیده و شناور دوم نیز در حال تجهیز نهایی میباشد.

لازم به یادآوری است این شنـاور قـابلیت حمل 12 غواص با تجهیزات، با وزن تقریبی 1100 کیلوگرم را داشته و بـا دارا بودن موتور 250 اسب بخار، توان دریانوردی تا سرعت 30 نات را دارد.

جهانگیری اذعان داشت: این حمایت عاملی گردید است تا فایبرصنعت دریا کیش در پاسخ به نیاز بخش گردشگری چندین پلت فرم دیگر را در مرحله طراحی و قالب گیری قراردهد. بی شک حمایت ها و سیاست های حمایتی صندوق توسعه دریایی در شرایط کنونی کشور می تواند عاملی برای رونق تولید و توسعه صنایع دریایی بر پایه تکنولوژی در دانش روز گردد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

یک دیدگاه برای “ساخت اولین قایق استاندارد غواصی با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه صنایع دریایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پایان اولین سفر دریایی بارج 5000 تنی «آروشا» با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه صنایع دریایی

د دی 30 , 1398
اولین سفر دریایی بارج 5000 تنی «آروشا» متعلق به شرکت آرتین بنادر اروند که با حمایت صندوق توسه صنایع دریایی و در مجتمع کشتی سازی بندرعباس ساخته شده پایان یافت.
پایان اولین سفر دریایی بارج 5000 تنی «آروشا» با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه صنایع دریایی

شاید برای شما جالب باشد