لزوم ساماندهی قایق های صیادی در هرمزگان

استاندار هرمزگان بر لزوم ساماندهی قایق های صیادی در هرمزگان تاکید کرد.

بندر صیادی زرآباد شهیدرضایی بندر کنارک شیلات سیستان و بلوچستان
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، فریدون همتی در نشست کارگروه تخصصی شیلات استان هرمزگان با تاکید بر اینکه شیلات محور جهش تولید در سال جاری در هرمزگان است، عنوان کرد: شیلات از محورهای مهم تولید در هرمزگان است که می‌تواند اشتغال عمده‌ای در استان ایجاد کند و با توجه به ظرفیت‌های گسترده در حوزه شیلات در هرمزگان، تمرکز ویژه‌ای بر روی این بخش در استان صورت گرفته تا شاهد جهش تولید با محوریت شیلات در هرمزگان باشیم.

وی در ادامه خواستار ساماندهی قایق های صیادی در هرمزگان شد و افزود: ۱۰ هزار قایق صیادی فاقد مجوز سال هاست که در حال صید و فعالیت در هرمزگان هستند که لازم است، تمامی این قایق ها ساماندهی شده و با صدور مجوز برای آنها مشخص شود که در چه فصلی صید انجام دهند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با توجه به نقش مهم شیلات در جهش تولید در هرمزگان، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و حمایت بیشتر از این حوزه با خرید تضمینی محصولات شیلاتی باید در دستور کار و پیگیری سازمان شیلات ایران قرار گیرد.

همتی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه پرورش ماهی در هرمزگان، بیان داشت: علاقه‌مندیم پرورش ماهی در استان با محوریت و مشارکت تعاونی های صیادی انجام شود و شیلات استان باید تعاونی ها را در این زمینه ساماندهی و فعال کند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادی ارائه داده‌ایم که سرمایه گذاری در خلیج فارس و دریای عمان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و دولت مسئولیت ریسک این سرمایه‌گذاری‌ها را بپذیرد که شامل طرح‌های شیلاتی خواهد شد و همچنین صندوق ضمانت و سرمایه‌گذاری تعاون نیز می تواند کمک خوبی در این راستا داشته باشد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های صادراتی، ارزآوری و اشتغال حوزه شیلات باید در سیاستگذاری ها، اختصاص ارز دولتی به این حوزه نیز در دستور کار قرار گیرد.

همتی یادآور شد: با توجه به تمرکز صورت گرفته در حوزه فعالیت های پرورش میگو در هرمزگان، سطح مزارع پرورش میگو در این استان تا پایان سال جاری به دو برابر افزایش می‌یابد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشتی مین‌روب نیروی دریایی انگلیس از خلیج فارس خارج شد

ج مرداد 10 , 1399
نیروی دریایی انگلیس از بازگشت یک فروند کشتی مین‌روب خود از خلیج فارس و عزیمت به انگلیس پس از 8 ماه حضور در آب‌های منطقه خبر داد.
کشتی مین‌روب HSM SHOREHAM نیروی دریایی انگلیس

شاید برای شما جالب باشد