بخش بزرگی از اقتصاد می‌تواند متکی به دریا باشد

معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد استان هرمزگان دریامحور است و بخش بزرگی از اقتصاد ایران نیز می تواند متکی به دریا باشد لذا با توجه به ظرفیت های استان بایستی تمرکز اصلی در این استان و استان های ساحلی روی اقتصاد دریامحور باشد.

ترمینال 2 بندر شهید رجایی

 به گزارش مارین‌پرس، اسحاق جهانگیری خاطرنشان کرد: بدون تردید هر چقدر که نشان دهیم اقتصاد کشور سرپا است و صادرات و واردات مورد نیاز انجام می شود و مردم برای تأمین نیازهای اساسی خود مشکلی ندارند، این موضوعات به جهانیان نشان می دهد که اقتصاد ایران شرایط مناسبی دارد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم اطمینان داشته باشند که دارو و کالاهای اساسی را تا آخر سال با ارز 4200 تومانی تأمین خواهیم کرد لذا دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند و امیدواریم بتوانیم ارز مورد نیاز را تأمین کنیم.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود استان هرمزگان را از استان های صنعتی، اقتصادی و گردشگری کشور توصیف کرد و گفت: همه ظرفیت ها در داخل استان برای پیشرفت و‌آبادانی وجود دارد و باید تلاش کنیم همه آنها را فعال کنیم.

تمرکز اصلی استان‌های ساحلی باید بر اقتصاد دریامحور باشد

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: اقتصاد استان هرمزگان دریامحور است و بخش بزرگی از اقتصاد ایران نیز می تواند متکی به دریا باشد لذا با توجه به ظرفیت‌های استان بایستی تمرکز اصلی در این استان و استان های ساحلی روی اقتصاد دریامحور باشد.

وی در ادامه شرکت های بزرگ استان هرمزگان را به اجرای مسئولیت های اجتماعی توصیه کرد و گفت: امروز مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی واقعیت بسیار مهم و انکارناپذیری است و مالکان چنین بنگاه هایی بایستی به مسئولیت های اجتماعی خود توجه داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دکتر همتی استاندار هرمزگان از استانداران با انگیزه، پرتلاش و خوب کشور است که پیگیری امور را به خوبی انجام می‌دهد و از ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مسیر دریایی جزایر قشم-کیش احیاء می‌شود

د مهر 7 , 1399
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم از احیای مسیر دریایی جزایر قشم-کیش همزمان با هفته جهانی گردشگری خبر داد.
شناور مسافربری ایران زمین 1 مسیر دریایی قشم

شاید برای شما جالب باشد