مسیر دریایی جزایر قشم-کیش احیاء می‌شود

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم از احیای مسیر دریایی جزایر قشم-کیش همزمان با هفته جهانی گردشگری خبر داد.

شناور مسافربری ایران زمین 1 مسیر دریایی قشم

به گزارش مارین‌پرس، علیرضا امری‌کاظمی اظهار داشت: با توجه به تعیین شعار «گردشگری و توسعه روستایی» برای روز جهانی گردشگری در منطقه آزاد قشم برنامه‌های مفصلی را تدارک دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای هر روز از هفته گردشگری یک عنوان و رویداد ویژه تعیین شده، افزود: رویکرد اصلی ژئوپارک جهانی قشم توسعه جامعه محلی و همکاری مردم در امور بهره‌‌برداری، حفاظت و مدیریت سایت‌های گردشگری و ژئوسایت‌ها است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تعیین این شعار از سوی سازمان جهانی گردشگری در قشم کاملا موضوعیت داشته و این جزیره از مزیتی نسبی برخوردار می‌باشد.

امری‌کاظمی ادامه داد: افتتاح بوم‌گردی محلی، کلنگ‌زنی مجتمع تفریحی اقامتی، رونمایی از کتاب در رابطه با میراث ناملموس و پیش‌بینی چندین رویداد در حوزه گردشگری سواحل و گردشگری از جمله برنامه‌های هفته گردشگری در جزیره قشم است.

وی اضافه کرد: همچنین حرکت نمادین کشتی بادبانی از کیش به قشم برای بازگشایی مسیر دریایی این ۲ جزیره و تقدیر از دریانوردان و ناخداهای قدیمی قشم، رونمایی از صنایع دستی جدید و ابتکارات این حوزه بخش دیگری از برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم گفت: در حوزه آموزش‌های مجازی سه وبینار بین‌المللی با مشارکت دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه‌ها و سفارت اتریش را خواهیم داشت.

امری‌کاظمی خاطرنشان کرد: یک روز از این هفته را نیز برای ترغیب مردم به پاکسازی طبیعت، سایت‌ها و زیرساخت‌های گردگشری اختصاص داده‌ایم.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هدفمندسازی منابع تسهیلات ارزی طرح های دریایی

د مهر 7 , 1399
نشست بررسی وضعیت اعطای تسهیلات به طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنایع دریایی توسط صندوق توسعه ملی و از طریق بانک های عامل برگزار شد و فرآیند اعطای تسهیلات ارزی و ریالی به فعالان دریایی مورد بررسی قرار گرفت.
نصب سوپر استراکچر کشتی در حال ساخت ایران شهرکرد در کشتی سازی ایزوایکو

شاید برای شما جالب باشد