هفت لنج صیادی در حال صید ترال در خورهای جنوبی خوزستان توقیف شدند

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: ماموران پایگاه حفاظت منابع آبزی شیلات بامداد جمعه هفت فروند لنج صیادی را که در مناطق دریایی و خورهای ممنوعه بحرکان، سریم، پنج کرنی، کانال خورموسی، دهانه خورموسی، بوسیف و دهانه بهمنشیر در حال صید به روش غیرمجاز “ترال” بودند توقیف کردند.

صید غیر مجاز و مخرب ترال
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، صید ترال به نوعی از صید آبزیان گفته می شود که به وسیله تور ماهیگیری بزرگی انجام می‌شود که به شکل قیف است و از دو طرف به تخته‌هایی متصل و معمولاً به دنبال شناور در بستر دریا کشیده می‌شود.این نوع صید برای محیط زیست دریایی خسارت های سنگینی به همراه دارد.

فتح الله ابوعلی افزود:در جریان بازرسی از این شناورهای صیادی متخلف ، هفت دستگاه ترال و ۸۵۵ کیلوگرم انواع ماهی و میگو کشف و ضبط و مجوز صید این تعداد شناورها نیز به دلیل صید ماهی به روش غیرقانونی ترال توقیف شد.

وی گفت: پرونده تخلف صیادان برای انجام مراحل قانونی ، ارسال به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی در دست انجام است.

هفته گذشته نیز ۶ فروند قایق و شناور صیادی که در حال صید به روش ترال بودند در مناطق ساحلی خوزستان توقیف شدند.

ابوعلی بر برخورد با صید غیرمجاز با هدف اشتغال پایدار صیادان و صیانت از ذخایر و منابع آبزیان دریایی در خورهای خوزستان و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تاکید کرد.


به گزارش مارین‌پرس، در ماه‌های اخیر برخورد با صیدغیرمجاز و بدون پروانه در خورها و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تشدید شده است.

برخی از گونه‌های آبزیان دریایی در خلیج فارس از جمله شوریده و حلواسفید به علت صید بی رویه و قاچاق آن به کشورهای حوزه خلیج فارس در معرض انقراض قطعی قرار دارند.

معیشت حدود ۵۰هزار خانوار در خوزستان با طریق صید و صیادی گره خورده است.

پارسال حدود ۴۹هزار تن انواع آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس توسط صیادان خوزستانی صید شد.

استان خوزستان از نظر صید دریایی پس از استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد.

صید غیرمجاز و قاچاق ، صید در فصل ممنوعیت ، فشار بیش از حد به منابع و ذخایر آبزیان  دریایی، سنگینی ناوگان صیادی و فعالیت صیادان فاقد پروانه از چالش صید و صیادی خوزستان است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تمرین ناو هواپیمابر آمریکا در دریای چین جنوبی

ج مرداد 24 , 1399
نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک ناو هواپیمابر در دریای مورد مناقشه چین جنوبی، تمرین انجام داده است.
ناو هواپیمابر رونالد ریگان

شاید برای شما جالب باشد