اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای استارتاپ‌های دریایی و بندری

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از اعطای تسهیلات کم‌بهره به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فعال در حوزه حمل و نقل دریایی و بندری خبر داد.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، «محمد قائم تاجگردون» گفت: مطابق با سند چشم انداز و نقشه راه هوشمندسازی بنادر کشور مصوب هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی و رویکرد توسعه بنادر در جهت ارتقاء به بنادر هوشمند نسل سوم و چهارم، این سازمان به دنبال استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه کشور در راستای تحقق اهداف و برنامه های هوشمندسازی است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سازمان بنادر عزم راسخی برای افزایش سطح کیفیت خدمات، رقابت پذیری و افزایش کمی و کیفی شاخص های کلیدی عملکرد بنادر دارد و نقش فناوری و نوآوری در این خصوص انکارناپذیر است، افزود: استفاده از توان استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به جهت چابکی و سرعت عمل آنها در برنامه است.

تاجگردون ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها می‌توانند نقش بسزایی در تولید ارزش داشته باشند و نوآوری، توانایی و چابکی را به سازمان‌ها تزریق کنند، بنابراین با توجه به آنچه در نقشه راه هوشمندسازی سازمان مصوب شده است استفاده از توان استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به جهت چابکی و سرعت عمل در پیاده سازی بسترهای نرم افزاری و تعریف و اجرای پروژه‌های زودبازده می تواند گامی موثر در این مسیر باشد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های هوشمندسازی سازمان بنادر و دریانوردی، در دو مرحله و با چشم انداز ۱۴۰۰ و ۱۴۰۴ شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها می‌توانند در حوزه‌های تولید نرم افزار، ایجاد ابزارها و زیرساخت‌های مبتنی بر اینترنت اشیا، تولید و تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز شناورها، تجهیزات عملیات بندری، گردشگری دریایی، صنعت کشتی‌سازی و طراحی تجهیزات مخابراتی، خشکی و دریایی اقدام کنند.

تاجگردون یادآور شد: از زمان تصویب نقشه راه هوشمندسازی سازمان تاکنون مطالعات مربوط به تعریف دقیق نیازمندی‌ها و راه حل‌ها آغاز شده و در برخی از حوزه‌های اشاره شده نیز قراردادهایی با شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها منعقد شده است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لزوم افزایش درآمد گردشگری دریایی

ش دی 28 , 1398
نشست معاونان گردشگری استان‌های ساحلی با محوریت برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی در حوزه گردشگری دریایی و آبی با حضور مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی ستاد سفر در معاونت گردشگری برگزار شد.
نشست معاونان گردشگری استان‌های ساحلی

شاید برای شما جالب باشد