به جذابیت‌های گردشگری جزایر جنوب افزوده شود

کارشناس گردشگری دریایی با اشاره به افزایش هزینه‌های سفر گفت: باید به جذابیت‌های جزایر جنوب افزوده شود.

گردشگری دریایی و ساحلی در جزایر جنوب مکران

به گزارش مارین‌پرس، امیرحسین فشارکی با تشریح این موضوع که به‌‌مرور از جذابیت جزایر جنوب کم شده است، اظهار کرد: زمانی خرید از مناطق آزاد تجاری جنوب برای مردم نوعی جاذبه گردشگری محسوب می‌شد ولی با افزایش قیمت‌ها از این مزیت کاسته شده است.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های جاری در این حوزه، تصریح کرد: هزینه بلیت، خوراک و اسکان به‌شدت افزایش‌یافته و موجب شده سفرهای تفریحی از دسترس مردم خارج شوند.

این کارشناس گردشگری دریایی در این باره افزود: گردشگران در همه جای دنیا با یک کوله‌پشتی ساده سفر می‌کنند و دغدغه ناهار و شام ندارند درصورتی‌که این موضوع برای ما به‌عنوان یک متغیر اساسی در تصمیم برای سفر رفتن بدل شده است.

هاشمی‌فشارکی با اشاره به گرانی هتل‌ها و تفریحات دریایی، خاطر نشان کرد: این گرانی مانع از گسترش سفر تفریحی به مناطق جنوب کشور شده است و به تبع آن درآمد گردشگری در این مناطق  کاهش یافته است.

وی با تأکید بر لزوم تعریف جذابیت‌های جدید گردشگری، خاطر نشان کرد: جزیره هندورابی یکی از مناطق بکر و زیبایی است که می‌تواند به‌عنوان جذابیتی بی‌نظیر مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

این کارشناس گردشگری دریایی در این باره افزود: یکی از موانع رونق گردشگری در جزایر جنوبی کشور، زمان‌گیر بودن تشریفات اداری برای سرمایه‌گذاری است که موجب دلسردی سرمایه‌گذاران می‌شود.

هاشمی‌فشارکی بر لزوم تعامل سازمان گردشگری با سایر دستگاه‌ها و نهادهای کشور تاکید کرد و گفت: می‌توان در قالب طرح‌های گردشگری گروهی، کارمندان دستگاه‌های کشوری و لشگری را با تأمین تسهیلات قرض‌الحسنه و با حداقل هزینه به این جزایر برد و از طریق این رفت‌وآمدها به‌خودی‌خود موجب رونق اقتصاد منطقه شد.

این کارشناس گردشگری دریایی استناد به آمار گردشگران خارجی را نادرست خواند و تصریح کرد: اتباع کشورهای همسایه را که برای خرید کالا در شرایط فعلی از مرزهای کشور عبور می‌کنند نباید به‌عنوان ورود گردشگر به کشور قلمداد کرد زیرا اغلب فقط برای خرید کالا در لب مرز وارد کشور می‌شوند و تأثیری بر صنعت گردشگری ما ندارند.

هاشمی‌فشارکی در پایان خاطر نشان کرد: تأسیسات و سایر اماکن در جزایر نیاز به بازسازی و مرمت دارند و ادامه این روند نیز از جذابیت‌های گردشگری جزایر به‌مرور خواهد کاست.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نقش موثر سازمان بنادر در شکل دهی و آماده سازی مراکز لجستیکی و شهر‌های بندری

چ اردیبهشت 25 , 1398
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پهنه‌های تحت مسئولیت سازمان بنادر و دریانوردی در قالب سند آمایش مراکز لجستیک، برای اولین بار فراتر از حصار بندر و محیط پیرامونی اش تعریف شده است.
محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

شاید برای شما جالب باشد