جاسک به مرکز توسعه و گردشگری جنوب‌شرق هرمزگان تبدیل می‌شود

فرماندار شهرستان جاسک گفت: ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، گردشگری و صنعت توریسم، پالایشگاه های نفتی ایجاد شده است.

جاسک مرکز توسعه و گردشگری جنوب‌شرق هرمزگان
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، محمد رادمهر اظهار کرد: ابر پروژه‌های بسیار کلان و مهمی در شهرستان جاسک انجام گرفته و در حال انجام است که نمود آن را در اشتغالزایی گسترده در شهرستان شاهد بودیم و خواهیم بود که با پیگیری‌های انجام شده اعتبار و تعداد پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: محوریت این پروژه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی، افق چشم انداز 20ساله کشور و سیاست‌های توسعه ای سواحل مکران که این پروژه‌های کلان در جهت رفاه، اشتغال‌زایی، معیشت، بهداشت و سلامت مردم، همچنین پروژه‌های بسیار ارزشمند و مهمی در حوزه‌های آموزشی، خدماتی، اجتماعی، گردشگری و تفریحی، انرژی، توسعه صادرات غیرنفتی شدند و همچنین ایجاد پالایشگاه‌های جدید که تامین‌کننده اقتصاد و اقتدار ملی کشور عزیزمان است در این شهرستان انجام شده و یا در حال اجرایی شدن هستند.

فرماندار جاسک در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: شتاب و توسعه همه جانبه این شهرستان و سواحل مکران را مرهون حمایت‌های استاندار هرمزگان اعلام کرد.

رادمهر یادآور شد: خوشبختانه شهرستان جاسک در افق شتاب توسعه‌ای وصف نشدنی قرار گرفته است همه این پیشرفت‌ها مرهون لطف پروردگار و حمایت‌های استاندار هرمزگان و مردم هستیم، در این شهرستان کارهای اجرایی بسیار ارزشمند و بزرگی در شهرستان انجام شده است که همه پروژه‌ها در راستای سال رونق و تولید، اقتصاد مقاومتی، افق‌های سند چشم انداز 20 ساله کشور، اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست‌های توسعه محوری دولت، اشتغالزایی، رفاه اجتماعی و معیشت مردم بحمدالله آماده بهره برداری هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک تصریح کرد: جاسک، بندری با ظرفیت‌های بزرگ و خاص خواهد شد.

وی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری و مسئولان در راستای توسعه سواحل مکران و این شهرستان مهم استفاده از این ظرفیت بزرگ خدادادی، افزود: در سند چشم‌انداز و اسناد بالادستی و ۵ ساله، بر موضوع توسعه این منطقه و رشد اقتصادی کشور بر محوریت دریا، تأکید شده است که طی چند سال اخیر پروژه های عظیمی در این شهرستان انجام شده است.

رادمهر خاطر نشان کرد: جاسک، بندری با ظرفیت‌های بزرگ و خاص خواهد شد. طرح موضوع صادرات نفت از بندر جاسک هم نشان از توجه خاص دولت به توسعه این بندر استراتژیک دارد‌. 

وی اظهار داشت: جاسک از نظر موقعیت استراتژیک سواحل مکران، ‌امکان و پتانسیل توسعه بسیار گسترده را دارد.

محمد رادمهر تأکید کرد: بندر جاسک در آینده نزدیک یکی از بنادر اصلی تجاری کشور در کنار بندر چابهار، بندر شهید رجایی، بندر حضرت امام خمینی (ره) خواهد شد.

فرماندار جاسک با تأکید بر اینکه ظرفیت بندر جاسک قطعا بزرگ‌تر از بندر چابهار خواهد بود، اضافه کرد: قطعا در آینده یکی از بزرگترین بنادر ایران در جاسک ساخته خواهد شد.

بندر جاسک ‌یکی از شهرهای استان هرمزگان ‌است‌ و از شهرهای بندری با قدمت و استراتژیک ایران محسوب می‌شود.

فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک ابراز داشت: توسعه صنعت گردشگری در بندر جاسک با توجه به ظرفیت و توان بالای آن به تنهایی می تواند اقتصاد شرق استان را متحول کند.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اتحادیه و تعاونی های صیادی در مازندران الگویی برای تمام کشور

چ تیر 11 , 1399
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه 70 درصد صیادی شمال کشور متعلق به مازندران است، گفت: اتحادیه و تعاونی های صیادی در مازندران الگویی برای سایر استان ها محسوب می‌شوند.
صید غیرمجاز آبزیان توسط سودجویان بدون توجه به ظرفیت دریا

شاید برای شما جالب باشد