ثبت خلیج پُزم تیاب در فهرست آثار طبیعی کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت:منظر طبیعی خلیج پُزم تیاب و روستای دَرَک کنارک در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسید.

خلیج پزم تیاب بندر کنارک

به گزارش مارین‌پرس، علیرضا جلالزایی اظهار داشت: این ۲ منظر طبیعی واقع در شهرستان کنارک امروز در سومین نشست شورای ثبت ملی در سال جاری به عنوان آثار برگزیده سیستان و بلوچستان به ثبت رسید.

وی افزود: منظر طبیعی خلیج پزم تیاب و روستای درک کنارک از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نسبت به سایر آثار، برجستگی‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند که هر گردشگری را به خود جذب می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با ثبت این ۲ اثر تعداد آثار طبیعی این استان که به ثبت ملی رسیدند به ۱۳ مورد افزایش یافت.

به گزارش مارین‌پرس، بندر پزم تیاب واقع در فاصله ۱۰ کیلومتری مرکز شهر کنارک یکی از بنادر مهم جنوب ایران است که قسمتی از پروتئین کشور از آنجا تامین می‌شود.

روستای پزم تیاب در منتهی الیه جنوب شرق ایران در کنار آب های نیلگون دریای مکران واقع شده است.

این روستا از شمال به دهستان جهلیان، از جنوب به دریای عمان، از شرق به شهر کنارک و از غرب به دریای مکران محدود است.

روستای دَرَک کنارک نیز با تپه‌های ماسه‌ای، ساحل صخره‌ای، شنی و مرجانی، وجود کوه، جنگل و دریا در یک نقطه سبب حیرت گردشگران داخلی و خارجی شده است.

یکی از عجایب روستای دَرَک وجود آب شیرین در چند متری دریاست که سبب رویش جنگل و پوشش گیاهی انواع درختان گرمسیری شده است.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آلودگی‌های پلاستیکی در اقیانوس‌ها موجب گسترش بیماری می‌شود

ی مرداد 26 , 1399
محققان هشدار می‌دهند که آلودگی‌های پلاستیکی در اقیانوس‌ها می‌توانند موجب گسترش بیماری‌های کشنده در چرخه غذایی انسان از طریق ماهی‌ها، صدف‌های خوراکی و سایر موادغذایی دریایی شوند.
آلودگی پلاستیکی اقیانوس‌ها

شاید برای شما جالب باشد