روزانه ۲۴۰ هزار متر مکعب آب دریا در بوشهر شیرین‌سازی می‌شود

وی افزود: کارگروه ویژه‌ای برای رفع تنش آبی و سپس پایداری آب شرب استان بوشهر تشکیل دادیم که در کمتر از یکسال، تنش آبی را پشت سر گذاشتیم و اکنون نیز در بسیاری از مناطق به پایداری در تامین آب رسیده‌ایم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: بوشهر به عنوان مرکز استان، سال‌هاست که با جیره‌بندی آب مواجه بود که در سفر رئیس جمهور به استان و با افتتاح طرح ۳۵ هزار متر مکعبی مپنا، جیره‌بندی را حذف کردیم.

محمدی زاده تصریح کرد: طرح آبرسانی سیراف به جم نیز از پروژه‌های معطل مانده حوزه آب بود که ۱۵ سال پیش کلنگ‌زنی شد و بخاطر اعتبار و بودجه معطل ماند.

وی اضافه کرد: این طرح به طول ۴۲ کیلومتر بعد از ۱۵ سال وقفه، در دولت سیزدهم مجددا فعال شد که در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، فاز نخست این طرح مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار بوشهر گفت: با راه‌اندازی فاز نخست این طرح، ۵۰ هزار نفر از جمعیت جنوب استان از آب شرب سالم بهره‌مند شدند و با تکمیل فاز دوم نیز بخش بیشتری از جمعیت استان از آب پایدار برخوردار خواهند شد.

محمدی زاده بیان کرد: در حال حاضر، ۱۰ طرح آب‌شیرین‌کن جدید در استان در دست اجراست که تکمیل آنها، ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا را به ۲۴۰ هزار متر مکعب می‌رساند.

وی افزود: کاهش وابستگی آب شرب استان بوشهر به استان‌های همجوار، اولویت اساسی در حوزه آب استان است و تمام‌توان‌خود را در این مسیر به کار می‌بندیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف ۶ فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

ی فروردین ۶ , ۱۴۰۲
سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ماموران دریابانی در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و خروج غیرقانونی این سرمایه ملی، ۶ فروند شناور صیادی و باری را که مظنون به حمل سوخت قاچاق بودند را متوقف کردند. وی گفت: در جریان بازرسی از این شناور‌ها حدود ۷۷ […]