اسکله ساحلی بندر ترکمن؛ پربازدیدترین مکان گردشگری گلستان در نوروز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از ثبت هفت میلیون و ۷۲۲ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان و ثبت اقامت بیش از ۴۸۹ هزار مسافر در ایام طرح نوروزی خبر داد.

به گزارش راد، محمد جواد ساوری با اشاره به ورود چشمگیر گردشگران نوروزی به استان گلستان از ثبت هفت میلیون و ۷۲۲ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان و ثبت اقامت بیش از ۴۸۹ هزار مسافر در ایام طرح نوروزی خبر داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با اشاره به اینکه امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز گذشته سیزدهم فروردین هفت میلیون و ۷۲۲ هزار و ۳۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.

به گفته این مقام مسئول در استان گلستان در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با سه میلیون و ۸۳ هزار و ۲۳۰ مورد از جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان همچنین یادآور شد: شهرستان گرگان با بیش از دو میلیون و ۹۲ هزار بازدید، شهرستان گنبد کاووس با بیش از یک میلیون و ۱۶۱ هزار بازدید و شهرستان بندر ترکمن با یک میلیون و ۱۴۸ هزار بازدید، به ترتیب بیشترین بازدید جاذبه‌های گردشگری را در ایام سفر‌های نوروزی به خود اختصاص دادند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جاری تعداد ۴۸۹ هزار و ۳۵۰ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

ساوری با اشاره به استقبال چشمگیر گردشگران ورودی به گلستان از سواحل بندر ترکمن، اذعان داشت: اسکله ساحلی بندر ترکمن به عنوان پربازدیدترین مکان گردشگری استان در ایام نوروز اعلام شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جابه‌جایی ۳۲۰ میلیون تُن کالا توسط ۱۰۰ خط کشتیرانی کانتینری در ماه مارس ۲۰۲۳

چ فروردین ۱۶ , ۱۴۰۲
تعداد ۶۵۵۹ کشتی فعال کانتینری متعلق به ۱۰۰ خط کشتیرانی بیش از ۲۶ میلیون و ۷۳۶ هزار teu کانتینر را در پایان مارس ۲۰۲۳ میلادی در سراسر آب‌های بین‌المللی جابه‌جا کردند. به گزارش راد،  موسسه آلفا‌لاینر؛ در تازه‌ترین گزارش خود پیرامون عملکرد ۱۰۰ شرکت کشتیرانی کانتینری اعلام کرد: در پایان […]
جابه‌جایی ۳۲۰ میلیون تُن کالا توسط ۱۰۰ خط کشتیرانی کانتینری در ماه مارس ۲۰۲۳