رشد ۳۷ درصدی صید ماهیان استخوانی در گلستان

خوان گسترده دریای خزر در فصل صیادی امسال هم بر روی ماهی‌گیران گشوده شد و چشم انتظاران گلستانی صید از پهنه آبی خزر ۳۷ درصد بیشتر از پارسال ماهی استخوانی به تور انداختند.

به گزارش راد، محسن یحیایی گفت: در صیادان گلستان در فصل صید امسال هزار و ۲۲۳ تن انواع ماهی استخوانی از جمله سفید، کفال و کپور را از آبهای استان صید کردند.

محسن یحیایی اظهار کرد: امسال صیادان استان توانستند ۱۶۷ تن ماهی سفید، ۶۱۵ تن ماهی کفال، ۳۷۴ تن ماهی کپور، ۱۹ تن ماهی کلمه و ۴۷ تن سایر گونه ها را صید کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مسوولیت‌های صیادان و ناظران پره جلوگیری از صید بچه ماهیان خاویاری است گفت: در فصل صید امسال ۱۹۳ قطعه بچه ماهی خاویاری که در تور صیادان اسیر شده بودند در دریا رها شدند.

یحیایی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان افزود: همچنین ۹ قطعه ماهی خاویاری استاندارد و بالغ نیز از سوی صیادان به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید مرجانی آق‌قلا تحویل داده شد.حدود ۱۳۰ کیلومتر از سواحل دریای خزر در محدوده شهرستان‌های بندرگز، ترکمن و گمیشان قرار دارد که شغل تعدادی از اهالی این شهرهای ساحلی، ماهیگیری است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رکوردشکنی ظرفیت ناوگان کانتینری جهان

س فروردین ۲۹ , ۱۴۰۲
سه شنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ از دیگر رسانه‌ها با توجه به سفارش‌های جدید ساخت کشتی‌های کانتینری، مجموع ظرفیت حمل ناوگان کانتینری جهان به‌زودی و برای نخستین بار از مرز ۳۰ میلیون TEU فراتر می‌رود؛ که در مقایسه با امروز ۱۶ درصد بیشتر خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری ترابران، بر […]