نگهداری کالاهای اساسی در بندر امام به ۱۳ میلیون تن می‌رسد

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با تکمیل و احداث مکانیزه تخلیه و بارگیری کالا و… در بند امام، ظرفیت دینامیک نگهداری کالاهای اساسی در این بندر به ۱۳ میلیون تن می‌رسد.

به گزارش راد،  بهروز آقایی ضمن بازدید از انبارهای نگهداری و کشتی‌های در حال تخلیه کالاهای اساسی مجتمع بندری امام با اشاره به عملکرد ۱۵ میلیون تنی تخلیه کالای اساسی در سال گذشته بیان کرد: با ارتقای توان تجهیزاتی و عملیاتی در زمینه تخلیه و بارگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی، این بندر موفق به ثبت رکورد بی سابقه تخلیه ۸۱ هزار تن کالا در یک روز در سال ۱۴۰۱ شده است.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در ایجاد ظرفیت‌های جدید انبارش و نگهداری کالا با احداث چهار پایانه مکانیزه تخلیه و بارگیری کالا و ۲ باب انبار نگهداری ریل پایه اظهار کرد: با تکمیل و احداث این پایانه‌ها و انبارها، ظرفیت دینامیک نگهداری کالاهای اساسی به ۱۳ میلیون تن خواهد رسید.

آقایی در تشریح سرعت تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی گفت: با ورود ناوگان تجهیزات جدید استراتژیک به این بندر نرخ تخلیه روزانه کالای اساسی از کشتی ۸۰ هزار تن افزوده خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به وجود اسکله، تجهیزات و ظرفیت‌های انبارشی کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) افزود: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از آن مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، تعداد کشتی‌های موجود در لنگرگاه را ۳۶ فروند اعلام کرد و گفت: امید است که با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی مشکلات ارزی این تعداد کشتی به زودی برطرف شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

(ویدئو) گزارش رسانه خارجی از لنج‌های چوبی در قشم؛ از دریانوردی تا گردشگری

ش اردیبهشت ۲۳ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، از مسقط، پایتخت عمان، تا بندر ایرانی بندرعباس، لنج‌های چوبی بخشی از چشم‌انداز دریایی در خاورمیانه هستند، درست مانند قایق‌های بادبانی در شبه جزیره عربستان. اما تعداد این کشتی‌ها رو به کاهش است و تعداد آن‌ها کمتر و کمتر می‌شود، همانطور که کاپیتان حسن رستم که ۴۰ […]