کاهش ۵ درصدی شاخص جهانی کانتینر در هفته گذشته

کاهش ۵ درصدی شاخص جهانی کانتینر در هفته گذشته

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ سایت کانتینر نیوز با انتشار این خبر اعلام کرد شاخص جهانی کانتینر Drewry در هفته منتهی به ۱۶ ژوئن به ۱۵۹۲ دلار رسید که بیشترین  اُفت هفتگی به شمار می‌رود.

بر‌اساس این گزارش این کاهش شاخص در حالی صورت می‌گیرد که کارگران برخی بنادر آمریکا  در اعتصاب به سر می‌برند که پیش‌بینی کارشناسان  بر این اساس بود که این موضوع باعث بالا رفتن شاخص‌ها شود، اما چنین نشد.

بر‌اساس این گزارش نرخ‌ها در مسیر شانگهای – روتردام به پایین‌ترین حد خود یعنی ۱,۳۴۹ دلار رسید که از اکتبر ۲۰۱۹ میلادی تا کنون بی‌سابقه است.

از سوی دیگر مسیر‌های تجاری چین و آمریکا و بالعکس شاهد کاهش میانگین نرخ‌های ۸ درصدی بود که بدترین ارقام از اواسط ژوئن ۲۰۲۰ میلادی تا‌کنون است. از سوی دیگر تجارت بین مسیر‌های اروپایی اقیانوس اطلس تا آمریکا ۵ درصد پایین آمد.

در ادامه این گزارش آمده است صادرات چین و آمریکا در ماه می ۱۸ درصد کاهش یافت و صادرات چین به آمریکا در این ماه  به ۲۸۳ میلیارد دلار رسید که ۷.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

همچنین واردات چین از آمریکا به ۲۱۷ میلیارد دلار در ماه آوریل رسید که نسبت به سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساحل «مُکسر» هرمزگان در فهرست میراث طبیعی ثبت می‌شود

ی خرداد ۲۸ , ۱۴۰۲
  محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ساحل مُکسر واقع در نزدیکی بندر مقام در غرب استان هرمزگان یکی از منحصربه فردترین سواحل ایران محسوب می‌شود که امواج خروشان دریا، صخره‌های آن را به شکل و شمایلی خاص درآورده‌اند، شاهکاری که فرسایش با کمک آب‌های خلیج فارس […]