استقرار هوای داغ و نفسگیر در شهر‌های ساحلی خوزستان

استقرار هوای داغ و نفسگیر در شهر‌های ساحلی خوزستان

 

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی همچنان استقرار سامانه کم فشار جنب حارّه‌ای در شهر‌های ساحلی خوزستان را نشان می‌دهد.

وی گفت: بر همین اساس انتظار می‌رود هوای برخی شهر‌های ساحلی خوزستان در ساعات ظهر از ۵۰ درجه بالای صفر عبور کند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: از بعدازظهر روز شنبه با تضعیف نسبی سامانه کم فشار جنب حارّه‌ای، از شدت گرمای نفسگیر در مناطق ساحلی خوزستان کاسته خواهد شد.

سبزه زاری افزود: تا روز جمعه آب‌های شمال غرب خلیج فارس مواج و توفانی است از این رو توصیه می‌شود شناور‌های دریایی و صیادی سفر‌های خود را به تأخیر بیندازند.

وی وزش باد نسبتاً شدید و گرد و غبار محلی را پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان بیان کرد.

در پی تغییرات جوی ناشی از گرمای شدید و فزاینده، ساعات کار اداری در شهر‌های ساحلی خوزستان یک ساعت کمتر شد تا مصرف برق کاهش یابد.

برخی از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان در روز‌های اخیر به علت گرمای شدید، به شهر‌های سردسیر استان‌های فارس و اصفهان سفر کردند.

در روز‌های اخیر گزارش‌هایی از قطع غیربرنامه‌ای برق در برخی شهر‌های ساحلی خوزستان ناشی از شدت گرما و افزایش مصرف برق گزارش شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اقتصاد دریاپایه از منظر مجلسیون

ش تیر ۲۴ , ۱۴۰۲
رؤیای بی تعبیر اقتصاد دریاپایه امروز دیگر اقتصاد آبی یا همان «اقتصاد دریا محور» تنها به حمل و نقل و آبزی‌پروری محدود نمی‌شود هر چند که هر یک از این بخش‌ها نیز سهمی تعیین کننده در استفاده از فرصت‌های اقتصاد دریایی دارند، اما امروز گستره فعالیت‌های اقتصاد دریایی فراتر از […]