رشد ۱۱۳ درصدی تجارت خارجی از گمرکات بنادر مازندران

رشد ۱۱۳ درصدی تجارت خارجی از گمرکات بنادر مازندران

به گزارش مانا، سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با بیان رشد تجارت خارجی از گمرکات مازندران، گفت: صادرات کالا‌های غیرنفتی در این مدت ۵۸۰ هزار تُن به ارزش ۱۲۵ میلیون و ۲۹۰ هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ازنظروزن ۲۳ درصد و از لحاظ ارزش ۵ درصد افزایش داشت.

امیرجمشیدی، سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران، بیان داشت: در پنج ماهه نخست سال‌جاری همچنین یک میلیون و ۷۷۲ هزار تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۷ میلیون و ۵۷۴ هزار دلاراز طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۱۷ و ۱۰۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران، پنج مقصد اول کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران را عراق با ۵۷ هزارتن به ارزش ۶۵ میلیون و ۲۴۵ هزار دلار، روسیه با ۳۸۷ هزار تن کالابه ارزش ۲۱ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار، ترکمنستان با ۲۰ هزار تُن به ارزش پنج میلیون و ۸۹۷ هزار دلار، قزاقستان با ۹۱ هزار تُن به ارزش پنج میلیون و ۳۳۹ هزاردلار و پاکستان با دو هزار تُن به ارزش پنج میلیون و ۳۳۹ هزار دلار برشمرد و گفت: ۱۰ قلم عمده صادراتی گمرکات مازندران را در این مدت فرآورده‌های لبنی، سیمان، موادپلاستیکی، فرآورده‌های گوناگون خوراکی، بستنی، کاغذ، فلزات معمولی، موادنساجی، اجزاء و قطعات خودرو و ماشین آلات و اجزا و قطعات آن تشکیل می‌دهند.

وی کشور عمده مبدأ واردات کالا از گمرکات مازندران را امارات متحده عربی با ۷۸۰ هزار و ۳۷۰ تُن به ارزش ۳۷۴ میلیون و ۵۰۷ هزار دلار، ترکیه با ۲۹۵ هزار و ۴۷۰ تُن به ارزش ۲۸۲ میلیون و ۷۳۸ هزار دلار، روسیه ۲۶۲ هزار و ۸۰۳ تُن به ارزش ۱۳۶ میلیون و ۱۴۹ هزار دلار، انگلستان با ۵۳ هزار تُن به ارزش ۴۸ میلیون دلار و عمان با ۷۵ هزار تن به ارزش ۳۸ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: ۱۰ قلم عمده کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در پنج ماهه نخست ۱۴۰۲ شامل چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، ذرت دامی، جو دامی، کک نفتی، محصولات شیمیایی، گندم، چوب، روغن پایه، خوراک آماده دام و کمباین است.

همچنین سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اشاره به رشد ۱۵۰ درصدی درآمد کسب شده گمرکات مازندران با احتساب ضمانت نامه از تجارت خارجی، گفت: درآمد گمرکات مازندران طی مدت یاد شده از ۱۴ هزارو ۴۷۴ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال گذشت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی کتاب مدیریت استعداد‌های استراتژیک

س شهریور ۱۴ , ۱۴۰۲
مانا- موضوع مدیریت همواره غامض بوده است. در قرن بیستم و با توسعه روزافزون اقتصادها و چیرگی زندگی مدرن بر مناسبات انسانی، رشته مدیریت وارد عرصه‌های تازه‌ای شد که تا پیش از آن نه تجربه شده بود و نه ما به ازاء تاریخی داشت. از جمله نوع رابطه کارفرما با […]