زمان انتظار کشتی‌ها برای عبور از کانال پاناما به ۲۱ روز رسید

زمان انتظار کشتی‌ها برای عبور از کانال پاناما به ۲۱ روز رسید

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از hellenicshippingnews؛ جدیدترین محدودیت‌هایی که از سوی کانال پاناما به علت خشکسالی اعلام شده بود در تاریخ ۲۲ ژوئن بود که برای کشتی‌های بزرگ میزان آبخور را حداقل به ۴۴ فوت رسانده بود که پس از مدتی محدودیت برداشته شد؛ اما این بار بر اثر خشکسالی این محدودیت‌ها مجدداً برقرار شده و کشتی‌های بزرگ کانتینری برای ترانزیت ضمن اینکه مدت‌ها در نوبت قرار می‌گیرند بلکه باید بخشی از کانتینر‌های خود را پیش از عبور از کانال تخلیه کرده و سپس مجدداً بارگیری کنند که این کار هرینه‌بر است.

اما در حال حاضر به گفته منابع کارگزاران کشتی زمان انتظار برای کشتی‌هایی که قصد عبور از کانال پاناما را دارند بین ۲۰ تا ۲۱ روز بالا رفته که بسیاری از اپراتور‌های کشتی ترجیح می‌دهند برای عبور از کانال پاناما اجتناب ورزند.

یکی از مالکان کشتی گفت که مالکان و اپراتور‌ها در حال حاضر به دنبال مسیر دیگری هستند.

بر‌اساس گزارشات منتشر شده از سوی S&P Global Commodities at Sea ترانزیت کشتی‌ها از مسیر کانال پاناما  روز به روز کاهش یافته و تأخیر کشتی‌ها برای ترانزیت  زمان‌بر است.

 یکی از کارگزاران کشتی در این زمینه گفت: رزرو ترانزیت کشتی‌ها هزینه‌هایی در‌بر دارد و معلوم نیست که مسئولان اداره کانال پاناما هزینه‌ها را  تقبل می‌کنند یا نه؟

یکی از دلالان کشتی گفت: برای اینکه هزینه رزرو به اپراتور‌ها تحمیل نشود باید اپراتور‌ها ده روز جلوتر رزرو خود را به منظور عبور از کانال پاناما  لغو کنند به هر حال در حال حاضر عبور از کانال پاناما هزینه‌های اضافی را در‌بر دارد.

یکی دیگر از مالکان کشتی گفت: به منظور ترانزیت یک کشتی که از دو هفته پیش رزرو کرده بودیم برای دیر کرد آن  حدود ۱۶۰۰۰ دلار خسارت متقبل شدیم.

در ادامه این گزارش آمده است اداره کانال پاناما  در تاریخ ۴ آگوست اعلام کرد از ۸ آگوست شرایط رزرو ترانزیت کشتی‌ها تغییر کرده و کشتی‌هایی می‌توانند نسبت به ترانزیت از کانال اقدام کنند که از ۱۴ روز قبل رزرو شده باشد.

یکی دیگر از دلالان کشتی گفت: متأسفانه شرایط کانال پاناما هر روز به جای اینکه بهتر شود بدتر می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان آزاد شد

ج مرداد ۲۰ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا، فلامرز مزارعی به خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید استان، در خصوص شیوه صدور مجوز برای شناور‌های صیادی استان جهت دریاروی افزود: مجوز صید میگوی ببری در این مدت فقط برای لنج‌های صیادی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان برای صید […]