سفیر هند خواستار تشکیل کارگروه ویژه سرمایه گذاری در بندرعباس شد

به گزارش مانا، «رودرا گاوراو شرست» سفیر هند در کشورمان نیز در این دیدار اظهار داشت: هر چند هند در چابهار سرمایه گذاری مناسبی داشته اما بندرعباس برای ما بندر اصلی محسوب می‌شود و تجارت ما در این شهر شکل می‌گیرد. 

وی افزود: قبلاً جامعه بزرگ هندی در این شهر ساکن بوده‌اند و یک معبد هم در بندرعباس داریم که به عنوان نماد فرهنگی هند در ایران تبدیل شده بر همین اساس تأکید داریم با همکاری دو جانبه وضعیت این معبد که مقصد گردشگران نیز هست بهبود ببخشیم. 

سفیر هند در ایران گفت: به غیر از ارتباطات فرهنگی، همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری در بندرعباس را هم دنبال می‌کنیم، در مناطق آزاد قشم و کیش هم به دنبال این هستیم فرصت‌های سرمایه گذاری و قوانین کسب و کار را بدانیم و بر پایه آن برنامه ریزی کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه آماده استفاده از ظرفیت‌های شیلاتی هرمزگان هستیم، تصریح کرد: تبادلات اقتصادی و فرهنگی ایران و هند تاریخی و قدیمی است و اکنون باید بر روی تسهیل روابط و گسترش ارتباطات تمرکز و کارگروه ویژه بررسی ظرفیت‌های دو جانبه را تشکیل داد.

گاوراو شرست گفت: هرمزگان در حوزه دریا و مطالعات دریایی، دانشکده پزشکی و امکانات آموزشی شرایط خوبی دارد و مایلیم از این امکانات و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی برای اعزام دانشجویان به این استان همکاری کنیم.

وی همچنین بر برقراری پرواز مستقیم میان بندرعباس با یکی از شهرهای هند و همچنین خواهرخواندگی بندرعباس با شهر بمبئی اظهار داشت: هند در زمینه دارو تجربیات خوبی دارد و می‌تواند در این حوزه همکاری مشترک با بندرعباس را آغاز کند، همچنین در حوزه آی تی و فنّاوری اطلاعات نیز هند گام‌های مهمی برداشته که میتوانیم این تجربیات را با ایران اسلامی به اشتراک بگذاریم. 

سفیر هند در ایران در پایان گفت: یکی از حوزه‌های مهمی که از مقام عالی دولت ایران در هرمزگان انتظار داریم در خصوص ملوانان هندی است که در کشتی‌ها کار می‌کنند این ملوانان گاهی مشکلاتی برایشان به وجود می‌آید که خواستار کمک بیشتر به آنان هستیم.

گفتنی است در این ملاقات، معاون سفیر، کنسول هند در بندرعباس و فرمانده ناوگروه رزمی، تریکند رودرا گاوراو شرست سفیر هند در کشورمان را همراهی می‌کردند. 

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امکان جذب ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در منطقه مکران

ش مرداد ۲۸ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای توسعه مکران، حسین دهقان، به تشریح فعالیت و راهبرد‌های دبیرخانه شورای توسعه مکران در منطقه مکران پرداخت و گفت: ۶۰ درصد جمعیت کشور‌های بزرگ و پیشرفته دنیا در نوار ساحلی قرار دارند و باید با توجه به ظرفیت سواحل کشور […]