حمل‌ونقل دریایی امن‌ترین و بی‌خطر‌ترین روش حمل‌ونقلی است

حمل‌ونقل دریایی امن‌ترین و بی‌خطر‌ترین روش حمل‌ونقلی است

به گزارش گروه بین‌المللی مانا، در پیامی که از سوی «کیتاک لیم» در سایت IMO منتشر شده  آمده  است: امروزه حمل‌و‌نقل دریایی بیش از ۸۰ درصد تجارت جهانی را  برعهده دارد و میلیون‌ها مسافر را در سراسر جهان جابه‌جا می‌کند.

به همین جهت حمل‌و‌نقل دریایی به عنوان امن‌ترین و بی‌خطر‌ترین وسیله حمل‌و‌نقل محسوب می‌شو‌د. در این ارتباط سازمان بین‌المللی دریانوردی تلاش می‌کند نقش خود را به عنوان تنظیم کننده جهانی حمل‌و‌نقل دریایی به درستی انجام دهد.

در ادامه  پیام آمده است: حرکت به سمت کشتیرانی سازگار با محیط زیست از ۵۰ سال پیش آغاز شده و در این ارتباط IMO تصمیم گرفت معاهده‌ای برای جلوگیری از آلودگی کشتی به تصویب برساند که با عنوان کنوانسیون بین‌المللی MARPOL  به منظور جلوگیری از آلودگی‌ها تصویب شد و به مسیر تحولی خود در زمینه توجه به نشت نفت از تانکر، جلوگیری از آلودگی، مواد شیمیایی حمل شده توسط کشتی، توجه به کالا‌های خطرناک بسته بندی شده، فاضلاب و زباله‌های دریایی و آلودگی هوا توسط کشتی‌ها ادامه داد.

در این ارتباط امسال پنجاهمین سالگرد معاهده مهم زیست محیطی در سراسر جهان را جشن می‌گیریم، به همین جهت موضوع جهانی دریایی IMO در سال ۲۰۲۳ MARPOL  در پنجاه سالگی، تعهد ما ادامه دارد.

«کیتاک لیم» در ادامه یاد‌آور شد: با گذشت زمان MARPOL  با پیشرفت‌های روز‌افزونی مواجه شده و با  تجربیات زمان همراهی کرده و خود را با خواسته‌های جدید مانند مقابله با تغییرات آب و هوایی سازگار با محیط زیست و فنّاوری‌های جدید مطابقت داده است.

قوانین MARPOL پیوسته ارتقا یافته، زیرا نگاه‌ها به آینده پایدار است که باید آن را تقویت کنیم.

به طور کلی MARPOL با تأثیر مثبتی که بر محیط زیست دریایی داشته، نگاه دست اندرکاران صنعت کشتیرانی را به محیط زیست دریایی تغییر داده و باید بگویم میزان نشت نفت با اجرای این کنوانسیون بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است و تخلیه زباله ها‌ی پلاستیکی به دریا ممنوع شده است، بدین ترتیب نمی‌توان به سادگی زباله و فاضلاب را در دریا سرازیر کرد.

آلودگی هوا با کاهش انتشار اکسید گوگرد از کشتی‌ها به شدت پایین آمده و کربن زدایی در رأس امور صنعت حمل‌و‌نقل دریایی قرار گرفته است، اما هنوز جای کار بیشتری وجود دارد.

در پایان این  پیام  تأکید شده است: از همه ذی‌نفعان می‌خواهم تا گفتمان بیشتری درباره این موضوع داشته باشند، زیرا مرحله بعدی کار IMO تقویت حمل‌و‌نقل پایدار و محافظت از زمین و اقیانوس‌ها است.

به طور کلی حمل‌و‌نقل در حال توسعه است و کربن زدایی و دیجیتالی شدن و نوآوری باید در حمل‌و‌نقل به کار گرفته شود؛ بدین ترتیب با استفاده از تجربیات ۵۰ سال گذشته به ۵۰ سال آینده نگاه می‌کنیم و به این کار خود ادامه خواهیم داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری جشن روز جهانی دریانوردی ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۳ در لندن

ش شهریور ۲۵ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت بین‌المللی دریانوری؛ شعار امسال روز جهانی دریانوردی “۵۰ سالگی  MARPOL  تعهد ما ادامه دارد”. بر‌اساس این گزارش در این مراسم که به همت  سازمان IMO برگزار می‌شود و به صورت آنلاین برای تمامی اعضا در کشور‌های عضو IMO قابل دسترسی خواهد […]