اولین کشتی باری الکتریکی ساخته شد

اولین کشتی باری الکتریکی ساخته شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: این کشتی توسط کنسر‌سیوم Yinson Green Technologies با هدف انتشار کربن صفر درصد ساخته شده و با طول ۱۸.۵ متر، ظرفیت حمل ۲۵ تُن بار را دارد و توسط کنسرسیومی از کشور‌های  نروژ، مالزی و سنگاپور ساخته شده است.

سیستم حرکتی الکتریکی این کشتی به گونه‌ای است که در صورت اتمام باتریِ اول در عرض چند دقیقه با فشار یک کلید قابل تعویض به باتری دیگری است.

«ایریک بارکلی» مدیر اجرایی شرکت YGT در این زمینه گفت: علاوه بر ساخت این کشتی باری در حال تکمیل یک کشتی الکتریکی دیگر با کمک استارت‌آپ‌های نروژی با نام هیدرو گلایدر به منظور انتقال خدمه هستیم  که تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی به آب انداخته می‌شود.  

وی در ادامه گفت: در صدد هستیم اکثر خدمات مرتبط با بار و مسافر را با کشتی‌های برقی انجام دهیم که کشتی Hydromover  یکی از آن‌ها است. مقامات بندری در سنگاپور تصمیم  گرفته‌اند کشتی‌های بندری را تا سال ۲۰۳۰ میلادی به سیستم الکتریکی تبدیل کنند.

وی یادآور شد: هزینه ساخت این کشتی ۹ میلیون دلار است و روز به روز شاهد ازدیاد کشتی‌ها و سایر وسایل حمل‌و‌نقلی به صورت الکتریکی هستیم. از آن جاییکه در جنوب شرقی آسیا حدود ۲۵۰ میلیون موتور سیکلت وجود دارد تصمیم داریم در ۱۰ سال آینده همه آن‌ها را در کنار ساخت کشتی‌های الکتریکی به سیستم الکتریکی مجهز کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هوای ۲ شهر بندری شادگان و ماهشهر در وضعیت ناسالم قرار گرفت

د شهریور ۲۷ , ۱۴۰۲
 به گزارش خبرنگار مانا، بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه شهر بندری شادگان با شاخص ۳۴۷ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت خاکستری و خطرناک قرار گرفت. هوای شهر بندری ماهشهر با شاخص ۱۲۵در وضعیت ناسالم […]