حمل بیش از ۵.۴ میلیون تُن کالای اساسی از بندر امام خمینی

حمل بیش از ۵.۴ میلیون تُن کالای اساسی از بندر امام خمینی

ابوطالب گرایلو در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این کالا‌ها شامل گندم، جو، شکر، کنجاله سویا، روغن خام خوراکی، ذرت، برنج و دانه روغنی سویا بوده که با ۲۱۸ هزار و ۵۶۱ دستگاه کامیون به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

وی با اشاره به رشد جابه‌جایی کالای اساسی از این بندر در شهریور ماه امسال بیان کرد: در شهریور ماه امسال بیش از ۹۶۱ هزار تُن کالای اساسی از بندر امام خمینی به سایر نقاط کشور حمل شده که که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

گرایلو افزود: اولویت نخست اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان حمل یکسره و بدون توقف کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی  به نقاط مختلف کشوراست.

پارسال حدود ۱۵ میلیون تُن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شد.

هم اکنون حدود ۲.۵ میلیون تُن کالای اساسی در بندر امام خمینی وجود دارد که به تدریج در حمل به سایر نقاط کشور است.

بندرامام خمینی در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر ساختار حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

این بندرگاه پرترافیک‌ترین بندر کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

MSC بیشترین تعداد کشتی‌های نئوپاناماکس را در سال ۲۰۲۳ تحویل گرفت

ش مهر ۱۵ , ۱۴۰۲
 به گزار‌ش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه آلفالاینر در جدید‌ترین گزارش هفتگی تحویل کشتی‌های جدید را در سال ۲۰۲۳ میلادی مورد بررسی قرار داده و نوشته است تعداد کل تناژ کشتی‌های نئوپاناماکس ملحق شده به ناوگان ۹۲۸ هزار TEU است که ۳۹ درصد ناوگان کانتینری را تشکیل می‌دهد. براساس این گزارش […]