ایجاد نخستین شهرک ورزش‌های دریایی کشور در مکران

 

ایجاد نخستین شهرک ورزش‌های دریایی کشور در مکران

مهدی شیرخانی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات در نظر گرفته شده از سوی میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور، ایجاد شهرک ورزش‌های دریایی در ساحل مکران است.

مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور، ادامه داد: این شهرک قرار است پس از عقد قرار‌داد ما‌بین میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی ایجاد شود.

به گفته وی، همکاری فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی به عنوان متولی اصلی ورزش‌های دریایی نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری شهرک ورزش‌های دریایی و ساحلی به عنوان یکی از مهمترین پتانسیل‌های توسعه گردشگری در سواحل مکران خواهد داشت.

شیرخانی با اشاره به اینکه هنوز جانمایی و مطالعات ایجاد این شهرک انجام نشده است، گفت: به محض عقد تفاهم‌نامه سه‌‍جانبه مطالعات اولیه و مکان‌یابی توسط تیم کارشناسی میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی می‌تواند در زمینه سرمایه‌گذاری و نیز جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این شهرک بسیار مؤثر عمل کند.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد شهرک ورزش های دریایی و ساحلی در ساحل مکران توسط میز گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی در دست پیگیری است، بیان داشت: با عقد تفاهم‌نامه سه‌جانبه مذکور، میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی به عنوان عامل اجرایی این پروژه به ستاد توسعه مکران معرفی خواهد شد.

شیرخانی تصریح کرد: میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی به عنوان یک نهاد غیردولتی مطالبه‌گر و تسهیلگر در بحث گردشگری دریایی کشور تمام تلاش خود را برای ایجاد هر چه سریعتر نخستین شهرک ورزش های دریایی کشور انجام خواهد داد.

 لازم به ذکر است، انجمن اسکی روی آب‌، انجمن جِت‌اسکی و جِت‌بت، انجمن موج سواری، رشته‌های قایق‌های تندرو و انجمن ماهیگیری ورزشی در حال حاضر به عنوان پنج رشته زیر مجموعه  فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی شناخته می‌شوند.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نجات ۴۴٣ دریانورد در آب‌های هرمزگان در ۶ ماهه نخست امسال

س مهر ۱۸ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، “اسماعیل مکی زاده” با اشاره به نجات ۴۴٣ دریانورد توسط تیم‌های امداد و نجات دریایی استان افزود: تعداد کل ماموریت‌های عملیات‌های جستجو و نجات دریایی در شش ماهه امسال ١٠١ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ١۶ درصد افزایش داشته است. وی ادامه داد: […]