اجرای ۳ پروژه گردشگری ساحلی – دریایی در سواحل دریای خزر

اجرای ۳ پروژه گردشگری ساحلی – دریایی در سواحل دریای خزر

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد اجرای سه پروژه مرکز گردشگری ساحلی – دریایی در سواحل دریای خزر با سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم که این پروژه در محدوده سواحل استان‌های مازندران و گیلان واقع شده‌اند.

مدیر‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حجم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مذکور را هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با اتمام سه مرکز گردشگری ساحلی – دریایی در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، زمینه اشتغال حداقل هزار و ۴۵۰ نفر در استان‌های گیلان و مازندران در صنعت گردشگری دریایی فراهم شود.

تجری در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه جهت ایجاد زیرساخت‌ها در سواحل و مناطق نمونه گردشگری و دریایی و ساحلی دریای خزر در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: از آنجایی‌که براساس آیین نامه اجرایی بند ۲ و ۳ شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها و نیز کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، استانداری‌ها موظفند توسعه زیرساخت‌های گردشگری را در اولویت قرار دهند، لذا از این ظرفیت قانونی حهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ساحلی و دریایی بهره خواهیم گرفت.

به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، در سال مالی ۱۴۰۲ برای تأمین و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق و پروژه‌های گردشگری در سواحل شمال و جنوب کشور، مبلغ ۲۴۱ میلیارد تومان از محل منابع اعتبارات ملی ابلاغ اعتبار شده که نسبت به اعتبار ابلاغی سال قبل، از رشد ۱۲ برابری برخوردار بوده است.

وی تاکید کرد: این اعتبارات در راستای ساماندهی سواحل و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شامل آبرسانی، برق رسانی، مسیر‌های دسترسی و گاز رسانی در تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط تخصیص و هزینه می‌شود و این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ به منظور ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری مورد نیاز و ساماندهی سواحل شمال و جنوب مبلغ ۳۸۶ هزار میلیون ریال مصوب و مبلغ ۲۷۲ هزار میلیون ریال تخصیص داده شده بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آبزی پروری فرصتی برای توسعه دریا محور گلستان

س آبان ۲۳ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار بازار، آبزی پروری یکی از فرصت های اقتصادی خوب برای توسعه گلستان است که با ایجاد طرح های جدید در حال رونق است. پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس و توسعه پرورش ماهیان خاویاری از اقداماتی است که اشتغال خوبی هم ایجاد کرده است. با این حال […]