صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل خلیج فارس

صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل خلیج فارس

 

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به مواج شدن خلیج فارس از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی خبر داد و اظهار داشت: هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر از ۲۸ تا ۳۰ آبان صادر شده است.

وی وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج دریا خلیج فارس را از مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی دانست و بیان کرد: وزش باد با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس تا سه متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور به‌ویژه قایق و دیگر شناورها، پاره شدن تور صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات در حوزه دریا و ساحل از دیگر مخاطرات هشدار دریایی است.

شکوهی‌پور با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناور‌ها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر گفت: خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا روز سه‌شنبه ۳۰ آبان مواج و متلاطم می‌شود.

وی اکنون ارتفاع موج دریای خلیج فارس را  یک و نیم متر اعلام و تصریح کرد: سرعت وزش باد اکنون ۳۸ کیلومتر در ساعت است که تا ۶۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اقتصاد دریا محور از ظرفیت بالایی برخوردار است/توجه به اقتصاد دریا محور اهتمام ویژه مسئولان را می‌طلبد

ی آبان ۲۸ , ۱۴۰۲
ذبیح الله اعظمی ساردوئی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مانا پیرامون منویات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از زیرساخت ظرفیت دریا‌ها و دریا‌های آزاد در اقتصاد کشور، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مسأله اقتصادِ دریاپایه که مرکز برکت است و ذخایر […]