جانشین رئیس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس از پایان تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی خبر داد و گفت: بخش فراساحل پارس جنوبی آماده برداشت حداکثری گاز غنی در فصل زمستان است.
به گزارش مارینپرس، مهدی طیبی با اشاره به آغاز برنامه تعمیرات سالانه سکوهای گازی پارس جنوبی از ۱۵ اردیبهشت ماه امسال، گفت: پس از بازرسیهای بهعمل آمده، برنامهریزی بهمنظور تعمیرات اساسی ۲۲ سکو از مجموع سکوهای عملیاتی پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت و در بازه زمانی ۵ ماهه، با صرف ۹۲ هزار و ۸۴۰ نفر ساعت کار ایمن، پایان یافت.
وی با تشریح فعالیتهای تعمیراتی در بخشهای مختلف سکوهای پارس جنوبی افزود: بازرسی ظروف، کالیبراسیون شیرهای اطمینان، انجام تعمیرات دورهای سیستمهای کنترلی و F&G ( که بعضا در زمان تولید امکانپذیر نبوده) بررسی و انجام تعمیرات دورهای سیستمهای UPS، تعویض خطوط فرآیندی که در طول سال و به تشخیص بازرسی فنی نیاز به تعویض آنها گزارش شده، تعمیر شیرهای MOV و ESDV و سایر شیرهایی که به دلیل قرار گرفتن در مسیرهای پروسسی امکان تعمیر و یا تعویض آنها در زمان تولید سکوها امکانپذیر نیست، از مهمترین فعالیتهای صورت گرفته در بازه زمانی تعمیرات اساسی بوده است.
طیبی اجرای تعمیرات اساسی ایمن در کوتاهترین زمان ممکن را از مهمترین رویکردهای عملیاتی به منظور کاهش زمان توقف تولید عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با بهرهگیری از وجود کارکنان متخصص و زبده و فعالسازی کارگاه تعمیرات عملیات در سالهای اخیر، در زمینه تعمیر، بازسازی و نوسازی قطعات و تجهیزات سکوهای عملیاتی، اقدامهای بسیار اثربخشی صورت گرفته و بخش عمدهای از فعالیتهای تعمیراتی امسال نیز در کارگاه خشکی و یا بر روی سکوها اجرایی شد که افزون بر کاهش چشمگیر هزینه و حذف عوامل بیرونی، موجب کوتاهی زمان فعالیتهای تعمیراتی شده است.
جانشین رئیس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس، برنامه تعمیرات اساسی سکوی فاز یک پارس جنوبی را از جمله پرحجمترین برنامههای کاری تعمیرات اساسی سال جاری توصیف و اظهار کرد: در تعمیرات اساسی سکوی فاز یک تمامی خطوط فرآیندی که بر اساس بررسی و تحلیلهای بازرسی فنی به عنوان نقاط بحرانی مشخص شده بودند، با صرف ۲۸ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت کار ایمن و نظارت تیمهای ایمنی، با موفقیت بازسازی و تعویض شدند.
وی همچین با یادآوری حادثه سکوی SPD9 پارس جنوبی، به بازسازی و تولیدی شدن مجدد این سکو در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پس از این رویداد، تمام نقاط حادثهخیز در این سکو و سکوهای مشابه SPD7 و SPD8 شناسایی و در قالب یک پروژه تعمیراتی، بازسازی شدند.
احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویتسازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی میتواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد
احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.
امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعههای اداری و تجاری، رستورانها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل میشود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعهیافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کردهاند که این نوید داده میشود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرینپرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاکپشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به استفاده از کشتی غولپیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…