لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر

فارغ التحصیل دکتری سواحل، بنادر و سازه های دریایی از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: با توجه به اینکه ایران هم از لحاظ منابع تجدید پذیر انرژی اعم از دریایی و خورشیدی و باد در شرایط مناسبی است باید در این زمینه ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برقرار کرد.

میلاد ذبیحی فارغ التحصیل دکتری سواحل، بنادر و سازه های دریایی از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی

به گزارش مارین‌پرس، یک فارغ التحصیل دکتری سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با بیان اینکه در چند سال اخیر توجهات به رشته‌های دریایی خیلی بیشتر شده است و خیلی از دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد این رشته را در اولویت انتخاب های خود قرار می دهند اضافه کرد: اما نکته ای که به نظر بیشتر باید به آن توجه شود این است که رشته های مرتبط با حوزه دریایی به نوعی نیاز به همکاری میان رشته ای هم دارند و لذا برای اینکه تحقیقات هدفمندتر انجام شود نیاز هست تا دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان دریایی اعم از سازه‌های دریایی و یا مهندسی دریا ارتباط علمی، تحقیقاتی و صنعتی منسجم تری داشته باشند.

میلاد ذبیحی تصریح کرد: در حوزه صنعت دریایی با توجه به نیاز کشور به آب و کمبود شدید منابع آب، یکی از اولویت های تحقیقات و صنعت دریایی ما باید این باشد که به سمت استفاده بهینه از آب شیرین‌کن‌ها و علی الخصوص تامین انرژی سایت های آب شیرین کن به کمک انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کنیم. این مساله ای است که هم اکنون در بسیاری از کشورهای خاورمیانه سرمایه گذاری های زیادی روی آن انجام شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه ایران هم از لحاظ منابع تجدید پذیر انرژی اعم از دریایی و خورشیدی و باد در شرایط مناسبی است باید در این زمینه ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برقرار کرد تا انرژی های نو راهی به سوی ایرانی سبز باشد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وزرای گردشگری کشورهای اقیانوس هند به چابهار می‌‌آیند

ج شهریور 15 , 1398
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: همایش وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در سال ۹۹ به میزبانی چابهار برگزار می‌شود.
ساحل لیپار بندر چابهار

شاید برای شما جالب باشد