هلند سفارش ساخت موتور سازگار با سوخت آمونیاک و متانول را کلید زد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هلند سفارش ساخت موتور سازگار با سوخت آمونیاک و متانول را کلید زد
به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، در توافقنامه‌ای که اخیراً بین شرکت OCI هلند تامین‌کنندۀ مواد اولیه سوخت آمونیاک و متانول همچنین بزرگترین تولید کنندۀ موتور کشتی جهان MAN Energy Solutions و Hartmann Gas Carriers آلمان منعقد شد، تولید موتور با سوخت آمونیاک و متانول  با حمایت هلند  به زودی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش احمد الهوشی، مدیر ارشد اجرایی OCI NV در زمینۀ این توافق گفت: آمونیاک و متانول سوخت آینده هستند که مسلماً حمل و نقل دریایی را به سوخت کربن صفر می‌رساند و اعتقاد داریم که در سال‌های آینده متانول و آمونیاک به عنوان سوخت استاندارد جهانی انتخاب خواهد شد به همین جهت پس از مطالعه، امکان سنجی و تامین بودجه تصمیم گرفتیم که در این مسیر با حمایت دولت و سازمان‌های ذی‌ربط  پیشگام باشیم.

وی افزود: خوشبختانه شرکت‌مان با پاسخ مثبت، امیدواری ما را برای ساخت اولین موتور در دنیا را دوچندان کرد.

“آلفرد هارتمن” رئیس هیئت نظارت بر گروه هارتمن گفت: انجمن مالکان کشتی آلمان به دنبال گزینه‌هایی برای دستیابی به سوخت با کربن صفر درصد هستند که بر این اساس اعتقاد ما بر این است که سوخت آمونیاک و متانول می‌تواند گزینه‌های خوبی برای حمل و نقل دریایی باشد که مسلماً تأمین مواد اولیه و موتور متناسب با آن‌ها می‌تواند برای آینده حمل‌ونقل دریایی نوید بخش باشد، هلند با انجام تحقیقات در این مسیر به توانمندی‌هایی دست یافته که همکاری‌مان بر دامنه آن می‌افزاید بر همین اساس توافقنامه اخیر منعقد شد.

وی ادامه داد: کلیه بخش‌های حمل و نقل تا سال ۲۰۵۰ به حدود ۶۵۰ تا ۷۳۰ میلیون تن متانول نیاز خواهند داشت که این رقم شش تا هفت برابر کل تولید جهانی متانول است، از  سوی دیگر صنعت حمل و نقل جهانی تا سال ۲۰۵۰ سالانه به ۹۰۰ میلیون تن آمونیاک نیاز خواهد داشت که چهار تا پنج برابر کل تولید جهانی آمونیاک است. به همین جهت اگر از اکنون به فکر نباشیم نسل بعدی با مشکل مواجه خواهد شد.

این اهداف جامعه حمل و نقل دریایی را متقاعد می‌سازد که باید مسیر‌های دشواری را جهت دستیابی به این آمار‌ها و کربن صفر درصد طی کند.

در ادامه نمایندۀ شرکت MAN Energy Solutions با اشاره به اینکه متانول و آمونیاک بهترین گزینه برای کربن صفر درصد می‌باشد اعلام کرد: این شرکت معمولاً در ساخت موتور‌های سازگار با محیط زیست همواره پیشرو عمل کرده و قصد دارد در این زمینه هم با همکاری شرکت‌ها و موسسات ذی‌ربط پیشرو باشد.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود اولین موتور با سوخت آمونیاک در سال ۲۰۲۴ تحویل شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قاره آسیا رتبه اول صنایع دریایی جهان

چ اسفند 20 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش مرین‌پرس؛ صنعت کشتی‌سازی جهان طی سال‌های اخیر در اختیار قاره آسیا قرار گرفته است، به طوری که ۹۳ درصد از ساخت کل کشتی‌های جهان در چین، کره جنوبی و ژاپن انجام می‌شود. همچنین حدود ۵۲ درصد از تناژ کشتی‌های تجاری جهان متعلق به شرکت های آسیایی […]

همچنین بخوانید: