راه اندازی سیستم مدیریت و نظارت برخط در بندر والنسیا اسپانیا

زمان مطالعه: 1 دقیقه



بندر والنسیا، به عنوان بخشی از پروژه “بنادر سبز” اسپانیا، به سیستم مدیریت و نظارت برخط کنترل کیفیت هوا، آلودگی صوتی و شرایط آب و هوایی مجهز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از اینفومارین، بندر والنسیا در سواحل شرقی اسپانیا از سال 2021 یک سیستم نظارت و تجزیه و تحلیل برخط واقعی برای کنترل کیفیت هوا، آلودگی صوتی و شرایط آب و هوایی در این بندر را آغاز کرده است. 

دو کابین کنترل محیطی که در نقاط استراتژیک بندر قرار دارند برای بهبود برنامه ریزی عملیات بندر و در صورت لزوم برای کمک به کنترل انتشار آلاینده ها و سایر نگرانی های زیست محیطی طراحی شده اند.

این ابتکار بخشی از پروژه “بنادر سبز” است که توسط بنیاد والنسیاپورت هماهنگ شده و توسط اتحادیه اروپا تأمین مالی می شود.

 بندر والنسیا تاکنون بیش از 350،000 دلار برای دو کابین کنترل تعبیه شده، سرمایه گذاری کرده است.

کابین ها مجهز به فناوری نظارت بر آلاینده های جوی و دارای 5 آنالیز کننده گاز که غلظت دی اکسید گوگرد، اکسیدهای نیتروژن، ازون و مونوکسید کربن هستند. این کابین ها همچنین به ایستگاه هواشناسی برای اندازه گیری سرعت و جهت باد، بارندگی، تابش خورشید، دما، رطوبت نسبی و فشار مجهز هستند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استفاده از سوخت زیستی در یک شناور رو-رو / کاهش 50 درصدی آلاینده های کربنی با آزمایش سوخت های زیستی

ی اسفند 24 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه استفاده از سوخت زیستی به طور آزمایشی در یک شناور رو-رو در طی مدت 12 ماه، نتیجه کاهش 50 درصدی آلاینده های کربنی را در پی داشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، پس […]
سوخت زیستی،شناور رو-رو، آلاینده های کربنی

همچنین بخوانید: