قدردانی دبیر کل IMO از تلاش جهانی برای بازگشایی کانال سوئز/ احتمال بالا رفتن قیمت کالا‌ها با مسدود ماندن کانال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قدردانی دبیر کل IMO از تلاش جهانی برای بازگشایی کانال سوئز/  احتمال بالا رفتن قیمت کالا‌ها با مسدود ماندن کانال

 

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس؛ “کیتاک لیم” با اشاره به حادثه اخیر مسدود شدن کانال سوئز به عنوان یک حادثه تأثیر‌گذار بر صنعت دریایی  که موجب خسارت زیادی به صنعت کشتیرانی شد خاطر‌نشان ساخت: من از مقامات مصری و اپراتور‌های لایروبی و تیم‌های نجات حرفه‌ای دریایی که تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این مشکل هرچه زودتر حل شود، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این کشتی آلودگی محیط زیستی ندارد اظهار امیدواری کرد: موانع عبور و مرور کشتی‌ها هرچه زودتر حل شود و این کشتی دوباره در آب‌های کانال سوئز شناور شود.

در همین حال بر اساس گزارش‌های دریافتی “Shoei Kisen” از کشور ژاپن که کشتی متعلق به وی است ضمن عذر‌خواهی مجدد از جهانیان گفت: دو تیم حرفه‌ای دریایی از هلند و ژاپن در محل حادثه مستقر شد‌ه‌اند و تلاش می‌کنند در اسرع وقت مشکل کشتی  ۲۰۰ هزار تُنی Evergreen در کانال سوئز حل شود.

وی افزود: هم اکنون ۱۰ قایق ید‌ک کش به طور مداوم در حال لایروبی هستند.

اگرچه بسیاری از کارشناسان اعلام کردند ممکن است که آزاد شدن کشتی کانتینری Evergreen هفته‌ها طول بکشد، اما مسئولان مصری و ژاپنی اظهار امیدواری می‌کنند به زودی این مشکل حل شود. به گفتۀ کارشناسان، این حادثه باعث شده مصر به فکر عریض‌تر کردن کانال سوئز بیفتد.

از سوی دیگر منابع روسی اعلام کردند با مسدود شدن کانال سوئز، این کشور مسیر دریای شمال را به منظور تردد کشتی‌ها پیشنهاد می‌کند.

در همین حال منابع خبری اعلام می‌کنند حادثۀ اخیر کانال سوئز برای جامعۀ دریایی بسیار مهم است چرا‌که هر اتفاقی در این کانال بیفتد صنعت کشتیرانی را درگیر خواهد کرد. گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۱۵۰ کشتی منتظر عبور از کانال سوئز هستند.

بر اساس این گزارش ۱۲ درصد کل تجارت دریایی از این کانال می‌گذرد و روزانه به طور متوسط ۵۰ کشتی از این کانال عبور می‌کند با مسدود شدن این کانال در حادثه اخیر روزانه ۹.۶ میلیارد دلار از تجارت دریایی متوقف شده است، این کانال مسیر ۱۹۳ کیلومتری مسیر کانال سوئز را به اروپا ۱۰ هزار کیلومتر کوتاهتر می‌کند.

ناگفته نماند هر چقدر زمان انتظار کشتی‌ها طولاتی شود احتمال بالا رفتن قیمت کالا‌ها وجود دارد. همانگونه که بازار نفت تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش شدت وزش باد در جزایر کیش و لاوان تا ۴۵کیلومتر

ی فروردین 8 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ اداره كل هواشناسي هرمزگان اعلام كرد: در روز یکشنبه هشتم و دوشنبه نهم فروردين۱۴۰۰ در مناطق دریایی استان به ویژه بنادر غربی وزش باد نسبتاً شدید سبب مواج شدن دریا خواهد شد. شدت وزش باد در جزایر کیش و لاوان گاه تا محدوده ۴۵کیلومتر […]

همچنین بخوانید: