رتبه برتر سازمان بنادر در حمایت و پشتیبانی از مصوبه تولید بار اول اقلام راهبردی و فناورانه/ قدردانی از مدیرعامل سازمان بنادر برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تولید تجهیزات بندری و دریایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



طی مراسمی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه برتر و پیشگام در استفاده و حمایت از مصوبه تولید بار اول اقلام راهبردی، تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم قدردانی از اهتمام دستگاه‌های پیشرو و خلاق در اجرای مصوبه تولید بار اول در کشور، خاطر نشان کرد: حمایت عمل‌گرایانه از کالای دانش‌بنیان ساخت داخل، نیازمند تلاش‌ فرادستگاهی است لذا به رغم همه مشکلات، برخی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری توانسته، یک بسته مدون از خدمات متنوع را به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عرضه کند تا ساخت محصولات دانش‌بنیان رونق پیدا کند.

وی افزود: دشمنان نسبت به ساخت و تولید در داخل کشور، موضع دارند؛ اما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در موضوع مصوبه تولید بار اول، به دنبال تغییر تفکر و فرهنگ حاکم، از مصرف و واردات به تولید و بومی سازی تجهیزات راهبردی است. 

دغدغه ای از حیث تامین تجهیزات نداریم

محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم، با اشاره به ظرفیت و توانمندی که در شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده، خاطر نشان کرد: تا پیش از این برای تامین تجهیرات فناورانه در حوزه ایمنی دریانوردی، به تولیدکنندگان خارجی نیاز داشتیم، اما با توانمندی ایجاد شده در میان شرکت‌های ایرانی، دیگر هیچ دغدغه و نگرانی از حیث تامین تجهیزات نداریم.

وی با بیان اینکه وظایف و مسئولیت‌های این سازمان متنوع و بسیار گسترده است، تاکید کرد: برای تامین تجهیزات بندری و دریایی از طریق تولید داخل، موفق شدیم در قالب قرارداد با شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی، بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز را سفارش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی، علاوه بر پویایی و ارتقای توان صنایع داخلی، به نوعی به خودکفایی در حوزه تامین تجهیزات بندری و دریایی رسیده است، گفت: در سال ۹۸ این سازمان موفق شد، ۷۶۸ قطعه مورد نیاز در تجهیزات بندری را از طریق شرکت‌های ایرانی تامین کند که ارزش آن بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان است.

امضای 4 قرارداد تولید بار اول

در آیین معرفی و تقدیر از دستگاه‌های برتر در حمایت و پشتیباتی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و مصوبه تولید بار اول، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سیاست‌ها، رویکردها و اقدامات سازمان بنادر قدردانی کرد.

اردیبهشت ماه سال جاری، 4 قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه الکترونیکی و مخابراتی بنادر کشور، در قالب تامین نیازهای ایمنی دریانوردی کشور از طریق توانمندی‌های داخلی، با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا و به اجرا گذاشته شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پرونده کشتی اور گیون با ۵۵۰ میلیون دلار خسارت بسته شد

س تیر 15 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، از دویچه وله دادگاه بررسی پرونده تعیین خسارت برای شرکت صاحب کشتی باری اور گیون یکصد روز پس از رفع انسداد از کانال سوئز به پایان رسید. اداره مسئول تردد کشتیرانی در کانال سوئز درخواست ۹۱۶ میلیون دلار خسارت کرده بود. طرفین این […]

همچنین بخوانید: