دیدار چهره به چهره مدیرکل و معاونین بنادر و دریانوردی استان بوشهر با کارکنان/ حصول توافق اولیه برای برقراری تور گردشگری دریایی بوشهر- کیش

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست با کارکنان این اداره کل اظهار کرد: امید است با اقدام‌های پیش بینی شده در حوزه گردشگری بسته‌ای نیز برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان و بویژه پایانه بین المللی مسافربری دریایی فراهم شود.

وی بیان کرد: پروژه در حال احداث پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر با نشست های مکرر و پیگیری های روزانه بخش دریایی آن افتتاح شده و بخش سالن آن نیز که براساس استانداردهای بین المللی طراحی  شده تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: اقدام و تاییدیه‌های بسیار خوبی نیز از سازمان بنادر برای ایجاد زیرساخت های مجتمع بندری نگین گرفته شده که انتظار داریم با تلاش های این مجموعه شرایط و بستر کار برای ورود بخش خصوصی فراهم شود.

 

شکیبی نسب یادآور شد: اکنون پروژه جاده و پل دسترسی مجتمع بندری نگین  66 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 50 درصد مسیر؛ سه لایه آسفالت، خط کشی و روشنایی آن تامین شده و آماده بهره برداری است.

 

وی ادامه داد: پل فلزی مسیر یاد شده نیز سرعت بسیار خوبی دارد که پیش بینی شده این پروژه مهم زیرساختی تا خرداد سال آینده آماده افتتاح شود.

 

شکیبی نسب ادامه داد: در هفته حمل و نقل دو تفاهمنامه سرمایه گذاری با بخش خصوصی منعقد شده که از محل این تفاهمنامه‌ها 2 هزار و 400 میلیارد تومان در مجتمع بندری نگین سرمایه گذاری خواهد شد.

 

وی افزود: استان بوشهر با 967 کیلومتر مرز ساحلی با خلیج فارس با 11 بنادر تجاری در این شاخص رکوردار کشور است که پراکندگی شدید این بنادر، موضوع مدیریت پروژه ها و فعالیتهای نطارتی را با سختیهای خاصی مواجه نموده است.

 

شکیبی نسب ادامه داد: در طول نوار ساحلی استان بوشهر ساحل نشینان هم استانی انتظاراتی در خصوص اجرای طرح های توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیزات برای بنادر دارند که در این زمینه در سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان دستاوردهای ارزشمندی حاصل شده است.

 

وی افزود: در این سفر با نگاه ویژه رئیس جمهور محترم، مجوز ترک تشریفات برای تامین جرثقیل 140 تن، شناور آتشخوار، یدک کش، لایروب و یک سری دیگر از تجهیزات گرفته شد.

 

شکیبی نسب اظهار کرد: پیرو مجوزهای دریافتی در سفر تیم اعزامی از سازمان بنادر و دریانوردی به کشور چین، توافق های اولیه برای تامین تجهیزات دربایی و خشکی بنادر کشور و بویژه استان بوشهر انجام شده است.

 

وی افزود: امید است با این روند در نیمه دوم سال آینده شاهد افزوده شدن شناورهایی جدید به ناوگان عملیاتی بنادر استان بوشهر باشیم.

 

مدیرکل بنادر و  دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال جاری نیز با تلاش‌های انجام گرفته 2 شناور پایش 1 و 2 به ناوگان عملیاتی بنادر استان بوشهر افزوده شد.

 

وی افزود: یک فروند شناور جستجو و نجات دریایی به بندر بوشهر اختصاص یافته که پیش بینی شده این شناور در ماه جاری به ناوگان عملیاتی بندر بوشهر اضافه شود.

 

شکیبی نسب عنوان کرد: با برنامه ریزی انجام شده و تلاش و همت کارکنان، آینده خوب و روشنی برای بندر بوشهر پیش بینی می شود.

 

در این نشست مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همراه با معاونان خود به مسائل و مطالبات کارکنان اداره کل در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مجموع عملیات تخلیه و بارگیری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به ۳۴ میلیون تن رسید

چ دی 6 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، ابوطالب گرایلو با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)  از ظرفیت بالایی در حوزه تخلیه و نگهداری کالای اساسی برخوردار است، اظهارکرد: باتوجه به تخلیه و بارگیری ۳۳ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۵۵۵ […]
مجموع عملیات تخلیه و بارگیری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به ۳۴ میلیون تن رسید

همچنین بخوانید: