اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با کسب امتیاز میانگین 96 در جریان بازرسیهای ستاد صیانت خورستان از اقدامات و عملکرد این اداره کل در سال 99، موفق به کسب نتیجه خیلی خوب بین دستگاههای اجرایی استان شد.
راه اندازی سامانه پیامکی ارتباط با مدیران بنادر خوزستان به منظور تعامل بیشتر و ارتباط آسانتر با مشتریان و دیدارهای هفتگی با مراجعان، اطلاع رسانی محیطی و راهنمایی مراجعان از اهم اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان برای حمایت از حقوق مصرفکنندگان و مشتریان بوده است.
شایان ذکر است اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان طی سالهای اخیر به طور متوالی موفق شده بود رتبههای برتر در رعایت الزامات حقوق شهروندی و حقوق مصرف کننده را به دست آورد.