سازمان بنادر؛ مرجع اصلی صدور مجوز ساخت و بهره برداری سازه ها و تأسیسات دریایی شد/ اعلام جدول سقف زمانی برای استعلام های مربوط به صدور مجوزها

زمان مطالعه: 2 دقیقه



هیأت فرا قوه ای مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، در چهل‌وچهارمین نشست خود، سازمان بنادر و دریانوردی را به عنوان مرجع اصلی صدور مجوز برای پنجره واحد صدور مجوز ساخت و بهره‌برداری سازه ها، تأسیسات و تجهیزات دریایی معرفی و برای استعلام های مربوط به صدور اینگونه مجوز ها سقف زمانی تعیین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر پشتیبانی‌ و مانع زدایی‌ ها، در چهل و چهارمین نشست هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، سازمان بنادر و دریانوردی را به عنوان مرجع اصلی صدور مجوز برای پنجره واحد صدور مجوز ساخت و بهره  برداری سازه ها، تأسیسات و تجهیزات دریایی تعیین کرد.

 

براساس این مصوبه، دستگاه‌های پاسخ دهنده به استعلامات مجوز‌های مذکور، دستگاه فرعی معرفی شده و‌ موظف هستند ظرف مدت تعیین شده، نسبت به پاسخگویی سریع به استعلام های سازمان بنادر و دریانوردی اقدام کنند.

مطابق جدول تعیین سقف زمانی، اداره کل راه و شهر سازی تا 5 روز ، شرکت آب منطقه‌ای تا 5 روز، اداره کل حفاظت محیط زیست برای طرح های در سطح استانی تا 15 روز و برای طرح های مستلزم تهیه گزارش EIA تا دو ماه، اداره کل منابع طبیعی تا 7 روز (بدون احتساب زمان عقد قرار داد اجاره)، فرماندهی دریابانی تا 7 روز و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا 5 روز کاری، مهلت پاسخگویی دارند.  

 

براساس این گزارش، تا قبل از مصوبه فوق الذکر، متقاضیان احداث سازه و تأسیسات دریایی که قبلاً جهت دریافت اعلام نظر ارگان‌های ذیربط استانی با اطاله زمان و چالش مواجه بودند با توجه اجرایی شدن بند “د ” مصوبات چهل و چهارمین نشست هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در کوتاهترین زمان ممکن، اعلام نظر ارگانهای ذیربط استانی را دریافت و پس از تکمیل پرونده در اولین جلسه کمیته صدور مجوز سازه های دریایی مورد بررسی قرار می گیرد.         

طبق بند 22 ماده 3 آئین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب  سال 1348 مجلسین و الحاقیه تبصره مصوب سال 1387 مجلس شورای اسلامی، این سازمان موظف است از ساخت و ساز و یا بهره برداری از تأسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جلوگیری کند؛ همچنین به منظور صیانت سواحل کشور از آسیب های ساخت و ساز های غیر اصولی مربوط به تأسیسات دریایی و بندری، کلیه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی موظف‌اند قبل از اقدام جهت ساخت سازه دریایی و بهره برداری، از سازمان بنادر و دریانوردی مجوز دریافت کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آرامش به آب‌های شمال غرب خلیج فارس بازگشت/ ازسرگیری فعالیت صیادان

چ بهمن 20 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه محمد سبزه زاری در گفتگوی اختصاصی با مرین‌پرس افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان آرام و بدوم پدیده است. وی گفت: در دو روز آینده جوی آرام در آب‌های شمال غرب خلیج فارس و […]

همچنین بخوانید: