اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی تا شهریور ماه

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری شهید حقانی و هرمز تا پایان فصل تابستان ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران؛ با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح در راستای سیاست‌ های سازمان بنادر و دریانوردی در جهت افزایش ایمنی محوطه‌های عملیاتی در بنادر مختلف و رونق صنعت گردشگری استان در سال 1400 کلید خورد.

وی پیش بینی کرد با اتمام ساخت و به آب اندازی 2 پانتون شناور  برای نصب پمپ های آتش نشانی و اجرای 2 هزار و 400 متر لوله شبکه اطفا حریق و همچنین 54 عدد تجهیزات مربوطه شامل هیدرانت، برج مانیتور، هوز باکس و هوز ریل، این طرح تا پایان تابستان امسال در هر دو بندر شهید حقانی و هرمز به بهره‌برداری کامل برسد. 

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، پانتون‌های شناور با طول و عرض 5.5 در 9.5 متر، ارتفاع 1.5 متر و وزن تقریبی 23 تن با استفاده از یک پل دسترسی به طول 21.5 متر ساحل متصل و عملیات به آب‌اندازی این پانتون‌های شناور با استفاده از دو جرثقیل 25 تن انجام شده است.  

 محمدی کرجی‌ران؛ خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از سیستم‌های یاد شده در بنادر شهید حقانی بعنوان بزرگترین پایانه مسافری کشور و هرمز، سطح ایمنی این بنادر مطابق با استانداردهای ایمنی و آتش نشانی ارتقا یافته و گام بزرگی در جهت تامین ایمنی لازم در این دو بندر مسافری مهم استان هرمزگان برداشته خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جرثقیل های جدید برای افزایش بهره وری بندر صلاله در عمان

چ اردیبهشت 28 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس در طول سال جاری، بندر صلاله ۱۶ دستگاه جرثقیل دروازه ای چرخ لاستیکی (RTG) را از شرکت ZPMC چین و سه دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی جدید را از لیبهر آلمان تحویل گرفت و به بهره برداری رساند. به گزارش تین نیوز به نقل از آسام […]

همچنین بخوانید: