بهبود روند تردد کشتی ها در بنادر جهان

زمان مطالعه: 2 دقیقه



با وجود ادامه روند تاخیرها در تخلیه و بارگیری کالا در بنادر جهان، تردد کشتی های کانتینری در سه ماهه گذشته تا حدودی بهبود پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردي به نقل از مریتایم اگزکتیو، جدیدترین آمار حاکی از روند بهبود در برنامه زمانبندی تردد کشتی های کانتینری به‌رغم تداوم تاخیر تخلیه و بارگیری کالا در برخی بنادر و تأثیرات محدودیت‌های مرتبط با کووید ۱۹ در شانگهای، بزرگترین بندر کانتینری جهان در سال 2022 است. 

داده های جدید شرکت تحلیلی Sea-Intelligence در گزارش ماهانه عملکرد جهانی لاینر نشان می دهد که برای سومین ماه متوالی برنامه زمانبندی تردد کشتی ها بهبود یافته و به میانگین کل سال 2021 بازگشته است.

آلن مورفی؛ مدیر عامل Sea-Intelligence در این خصوص گفت: برنامه زمانبندی تردد کشتی ها به آرامی و ماه به ماه رو به بهبود است. داده‌ها نشان می‌دهد که کمی بیش از یک سوم (35.9 درصد) از تمام کشتی‌های کانتینری که در 34 مسیر تجاری مختلف که توسط تحلیل‌گران ردیابی شده‌اند، طبق برنامه زمان‌بندی شده خود تردد کرده اند که میانگین ثبات برنامه را برای سه ماهه اول سال 2022 به 33.5 درصد رسانده است. 

مورفی خاطرنشان کرد: با وجود ثبت بالاترین میزان ثبات برنامه زمانبندی در سال 2022 تاکنون، امتیاز مارس 2022 هنوز کمی پایین‌تر از سطح 2021 است. میانگین برای سه ماهه اول سال 2021 36.5 درصد بوده است.

14 شرکت بزرگ کشتیرانی، سود ماهانه بالاتری را نسبت به فوریه گزارش کرده اند. با این حال، بر اساس مقایسه سال به سال، آنها تقریباً 10 درصد از مارس 2021 کاهش سودآوری داشته اند. آمارها نشان می دهد که ثبات برنامه زمانبندی تردد کشتی های 11 شرکت از 14 شرکت بزرگ کاهش داشته است و تنها شرکت های مرسک، هامبورگ سوود و اورگرین توانستند پیشرفت‌های جزئی در مقایسه سال به سال داشته باشند. 

مرسک با ثبات 50 درصدی برنامه تردد کشتی های خودهمچنان در صنعت حمل و نقل دریایی پیشرو است در حالی که Hamburg Süd با 45 درصد ثبات برنامه تردد در جایگاه دوم قرار دارد.

‏Sea-Intelligence همچنین برای سومین ماه متوالی کاهش میانگین تاخیر کشتی ها در تخلیه و بارگیری را گزارش کرده است. از ابتدای سال 2022، میانگین تاخیر تقریباً سه چهارم شبانه روز کاهش یافته، اما در 7.25 روز باقی مانده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۵۰۰ هزار تن نهاده دامی از بندر امام(ره) آماده توزیع به استان‌های کشور

س خرداد 17 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه ۵۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی وارداتی به بندر امام خمینی(ره) در مرحله فرآیند ترخیص قرار دارد و به‌زودی روند توزیع در بین استانهای کشور آغاز می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محسن سلامی؛ مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام […]
۵۰۰ هزار تن نهاده دامی از بندر امام(ره) آماده توزیع به استان‌های کشور

همچنین بخوانید: