برقراری خطوط منظم کشتیرانی ضروری‌ترین راهکار رفع مشکلات صاحبان کالا

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در نشست هم‌اندیشی مدیران صنایع پتروشیمی با فعالان جامعه بندری به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره بر نقش بنادر نسل سوم در کاهش هزینه‌های تولید و سرعت انتقال کالا به بازارهای هدف در راستای ارتقاء توان رقابت‌پذیری بین المللی بر تعامل و ایجاد هم‌افزایی بیشتر بین سه رکن اصلی زنجیره تأمین کالا مشتمل بر خطوط کشتیرانی، پایانه‌های بندری و صاحبان کالا به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصاد دریا محور تاکید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در جریان این نشست که با حضور پیام برزگر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیران شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های خطوط کشتیرانی فعال درمنطقه برگزار شد، چالش‌ها و مسائل گوناگون در حوزه صادرات محصولات پتروشیمی از بندر امام خمینی(ره)  بررسی شد و پس از بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهای پیشنهادی از سوی فعالان اقتصادی این حوزه، سیاست‌ها و تصمیمات مختلفی در راستای حل مشکلات اتخاذ گردید.

بهروز آقائی در این نشست ضمن اشاره به قابلیت‌ها و مزیت‌های لجستیکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به لحاظ توان و ظرفیت‌های عملیاتی، ارائه معافیت‌ها و تسهیلات مختلف و نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی با رویکرد ایجاد اشتغال و توسعه فیزیکی در اراضی پسکرانه ای بندر امام خمینی(ره) بر لزوم تشریک مساعی بیشتر برای تسهیل در روند صادرات محصولات پتروشیمی تأکید کرد.

وی برقراری خطوط منظم کشتیرانی کانتینری (لاینر) را مهمترین راهبرد برای رفع معضلات و مشکلات صاحبان کالای کانتینری در بندر امام خمینی(ره) توصیف کرد که در صورت تحقق نقش چشمگیری در کاهش هزینه‌های بندری و افزایش سرعت بارگیری خواهد داشت.

در ادامه این نشست کلیه‌ی شرکت‌کنندگان در بازدید از پایانه کانتینری مجتمع بندری با تجهیزات، امکانات و قابلیت‌های این پایانه اختصاصی از نزدیک آشنا شدند.

یادآور می‌شود پایانه اختصاصی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری با برخورداری از چهار دستگاه جرثقیل دروازه‌ای (گنتری کرین)، تجهیزات و اداوت تخلیه و بارگیری محوطه‌ای، انبار نگهداری کانتینری(CFS)، محوطه اختصاصی نگهداری و انبارش کالا با ظرفیت 600 هزارTEU   در سال نقش مهمی در صادرات و واردات محصولات صنایع پتروشیمی همجوار ایفا می‌کند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دانش فنی تولید ماهیان بومی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

چ مرداد 12 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس/خوزستان رییس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور گفت: دانش فنی تولید و تکثیر ماهیان بومی مانند زبیدی، شانک، هامور و غیره را در اختیار داریم و اگر هر بخش خصوصی به ما مراجعه کند صفر تا صد دانش فنی را در اختیار او قرار خواهیم داد. […]

همچنین بخوانید: