سالانه ۴۵۰ تن ماهی گرمابی در آستانه اشرفیه تولید می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

«محمود کشا زرع» امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگا ایرنا با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۵۵ مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در این منطقه فعالیت دارند، افزود: این مزرعه‌ها حدود ۹۸ هکتار وسعت دارند.

وی، کپور، بیگ حد، آمور و فیتوفاگ را از مهمترین انواع ماهیان گرمابی عنوان و ذکر کرد: پرورش این ماهیان در مزرعه های فعال این شهرستان همه ساله از اواخر فروردین ماه آغاز و برداشت آن نیز در آبان ماه انجام می شود.

وی ارزش اقتصادی تولید ماهیان گرمابی در مزارع پرورش این شهرستان را حدود ۱۸۰ میلیارد ریال عنوان و ذکر کرد: حدود ۴۰ نفر در مزرعه های پرورش ماهیان گرم آبی این منطقه مشغول کارند.

کشا زرع در ادامه با اشاره به فعالیت  ۲ مرکز پرورش ماهیان سردآبی به مساحت ۵۰۰ مترمربع در شهرستان نیز گفت: سالانه حدود ۳۵ تن از ماهیان سردآبی در این مراکز تولید می شود.

به گفته وی، تولید این میزان از ماهیان سردآبی بیش از ۲۴ میلیارد ریال ارزش اقتصادی برای این شهرستان به همراه دارد.

وی یادآور شد: ۲ مرکز پرورش ماهیان خاویاری نیز با تولید سالانه ۳۰ تن و با ارزش اقتصادی ۶۵ میلیارد ریال نیز در این منطقه مشغول فعالیت است.

کشا زرع در ادامه اجرای طرح های آبزی پروری را در توسعه اقتصادی این شهرستان موثر دانست و اظهار داشت : حمایت از چنین طرح‌هایی در اولویت برنامه های اداره شیلات منطقه قرار دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن ۲ بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و بیش از ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان ممنوع شد

د شهریور 28 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس،  به نقل از  روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، فتح الله ابوعلی اظهار داشت:  ممنوعیت صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان همزمان با استان بوشهر از فردا سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ تا اطلاع بعدی ممنوع است. وی افزود: این اقدام  هر ساله به منظور […]

همچنین بخوانید: