هلند فراساحلش را برای تولید انرژی اجاره می‌دهد

زمان مطالعه: 2 دقیقه



هلند از اجاره موقت فراساحلی جدید برای اولین مورد از دو مزرعه بادی جدید خبر داد، آن‌ها معتقدند که مزرعه‌ی بادی نشان از آینده‌ی تولید انرژی فراساحلی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر  ودریانوردی به نقل از مریتایم اگزکیوتیو، به عنوان بخشی از مناقصه، دولت هلند به مفاهیمی نیاز داشت از ظرفیت کاملی که وجود دارد، استفاده‌ی مناسبتری به عمل آورد. آن‌ها هم خواستار راه‌حل‌های جدید برای ادغام کامل برق تولیدشده در سیستم انرژی هلند بودند و هم می‌‎خواستند حداکثر استفاده را از این منطقه‌ی تعیین‌شده برای مزرعه بادی داشته باشند.

 

برنده این مجوز ـ برای یکی از دو مزرعه بادی در منطقه مزرعه بادی Hollandse Kust (غرب)، ـ Oranje Wind Power II است که یکی از شرکت‌‎های تابعه RWE آلمان به شمار می‌رود. موقعیت این مرزعه بادی کمی دورتر از 30 مایلی ساحل در دریای شمال است. 

 

این مزرعه می تواند بیش از 760 مگاوات از ظرفیت بادی فراساحلی را فراهم کند و همچنین راه‌حل‌هایی را برای ادغام بهینه مزارع بادی فراساحلی در سیستم انرژی هلندی ارائه کند.

 

دولت هلند در این باره گفته که هر جریان برق مازاد تولیدشده توسط مزرعه بادی ـ از جمله در زمان‌هایی که بادهای شدید می‌وزدـ، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 

 

نکته‌ی بعدی این است که 600 مگاوات از الکترولایزرهای خشکی، هیدروژن سبز تولید می‌کنند  و این در حالی است که 225 مگاوات از بویلرهای الکترونیکی برای گرمایش منطقه‌ای و کاربردهای صنعتی استفاده خواهند شد.

دو عنصر منحصر به فرد دیگر در طراحی مزرعه بادی جدید، اضافه شدن باتری‌ها و مجموعه انرژی خورشیدی شناور فراساحلی است. 

 

همچنین RWE با یک استارتاپ نروژی به نام SolarDuck شریک شده که اولین تاسیسات خورشیدی شناور فراساحلی هیبریدی را در مقیاس تجاری توسعه خواهد داد. به اعتقاد مدیرعامل SolarDuck این پروژه  به رشد پروژه‌های خورشیدی شناور هیبریدی فراساحلی کمک خواهد کرد.

 

این توسعه‌ی مزرعه بادی قرار است بدون یارانه اجرایی و در سال 2026 نیز عملیاتی شود. از طرفی این پروژه به هدف هلند برای تولید 21 گیگاوات انرژی بادی فراساحلی تا سال 2030 کمک خواهد کرد. 

بخش دوم این مناقصه نیز توسط دولت در حال بررسی است.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال برای پرورش آبزیان در کرمانشاه سرمایه‌گذاری شده است

ی آبان 22 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه «سیدفرزاد افضلی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع ۲۱ هزار و ۱۰۵ تن در این حوزه تولید شد، افزود: از این میزان پنج هزار و ۴۸۸ تن ماهیان گرمابی، ۱۲ هزار و ۲۶۷ تن ماهیان […]
بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال برای پرورش آبزیان در کرمانشاه سرمایه‌گذاری شده است

همچنین بخوانید: