رونق فعالیت‌های بازرگانی در بندر تجاری شادگان/ ورود بیش از ۱۴۰ فروند شناور سنتی به بندر از ابتدای سال

زمان مطالعه: 1 دقیقه



در پی استقبال بازرگانان و صاحبان کالا از مزیت‌های تجاری بندر تجاری شادگان برای صادرات احشام، رشد صادرات دام سبک از این بندر تجاری از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۱۷۲ درصد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مصطفی سکرانی مدیر بندر تجاری شادگان با اعلام این خبر بیان داشت: به دنبال بارگیری  ۸۳ هزار  رأس دام سبک از این بندر تجاری از ابتدای سال جاری تا کنون به منظور صادرات به کشورهای مقصد به ویژه کویت، صادرات احشام در این بندر رشد ۱۷۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

سکرانی با اشاره به ورود  بیش از ۱۴۰ فروند شناور سنتی از ابتدای سال جاری که حاکی از رشد بیش از ۴۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر  تعداد بیست فروند شناور سنتی از نوع فایبرگلاس در اسکله بندر شادگان پهلو گرفته و در حال بارگیری تعداد ده هزار رأس دام زنده به وسیله یک صد دستگاه تریلر می‌باشند که توانسته برای چهل نفر کارگر بومی منطقه اشتغال ایجاد نماید.

گفتنی است، بندر تجاری شادگان با ظرفیت پذیرش شناورهای زیر ۵ هزار تن و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تن در سال در انتهای خور ابوخضیر قرار دارد. این بندر در فاصله ۱۰۷ مایل دریایی از بندر شویخ  قطر و ۱۱۵ و ۱۳۰ مایل دریایی از بنادر ام القصر و بصره در عراق قرار دارد و می‌تواند نقش مهمی در  رونق کسب و کار و تجارت در منطقه و توسعه بازرگانی با کشورهای همجوار ایفا نماید.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اقتصاد دریامحور باید در اولویت برنامه هفتم توسعه قرار گیرد

چ آذر 16 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی با تاکید بر اینکه اقتصاد دریامحور باید در اولویت برنامه هفتم توسعه قرار گیرد، گفت: منویات مقام معظم رهبری در حوزه دریایی باید عملیاتی شود. به گزارش مرین‌پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی یحیی ضیایی مهرجردی  ، […]

همچنین بخوانید: