تشریح مزیت‌ها و قابلیت‌های ۶ بندر مهم خوزستان/ از امکان صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی تا وجود زیرساخت مناسب برای تعمیرات شناورها

زمان مطالعه: 3 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، مزیت ها و قابلیت های بنادر مهم این استان اعم از خرمشهر، آبادان، شادگان، سجافی، چوئبده و اروند کنار را تشریح کرد.

بهروز آقایی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره مزیت ها و قابلیت های بنادر خوزستان اعم از بنادر خرمشهر، آبادان، شادگان، سجافی، چوئبده و اروندکنار، اظهار داشت: از جمله مزیت ها و قابلیت های بندر خرمشهر، واقع شدن در منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند، همجواری با کشورهای عراق و کویت، بهره گیری از تمامی مدهای حمل و نقلی، دسترسی به شبکه ریلی سراسری، برخورداری از ترمینال کانتینری استاندارد، مجاورت با گذرگاه مرزی شلمچه و وجود ترمینال مسافری با ظرفیت جابجایی 2000 مسافر است.

 

بندر آبادان

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه نزدیکی به بنادر دوحه و شویخ کشور کویت و بنادر فاو و ام القصر عراق از جمله مزیت های بندر آبادان است، عنوان کرد: برخورداری از زیرساخت منحصر در حوزه مسافر دریایی به کشورهای عراق و کویت، واقع شدن در منطقه آزاد تجاری اروند، برخورداری از قابلیت تجارت منطقه ای و محلی از طریق کالاهای ته لنجی و همراه ملوان و نیز وجود زیرساخت های مناسب برای صادرات آبزیان، محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی از جمله مزیت های و قابلیت های بندر آبادان است.

وی افزود: بهره مندی از فرصت های صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی با توجه به همجواری با پالایشگاه و پتروشیمی آبادان و بهره مندی از قابلیت احداث کارگاه های ساخت و تعمیرات کشتی و لنج از دیگر قابلیت ها و مزیت های بندر آبادان است.

 

بندر شادگان

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین به قابلیت ها و مزیت های بندر شادگان اشاره کرد و افزود: این بندر دارای قابلیت راه اندازی تجارت محلی از طریق کالای ته لنجی و همراه ملوان، برخورداری از زیرساخت های مناسب جهت صادرات آبزیان محصولات کشاورزی و احشام، برخورداری از  زیرساخت های مناسب صادرات مصالح ساختمانی و نیز برخورداری از فعالیت های گردشگری محلی است.

 

بندر سجافی

 

آقایی با بیان اینکه بندر سجافی نیز دارای قابلیت راه اندازی تجارت محلی از طریق کالای ته لنجی و همراه ملوان است، اظهار داشت: امکان تجارت ساحلی با استان بوشهر، وجود پسکرانه جمعیتی بسیار مناسب در حوزه بازار، برخورداری از زیرساخت های مناسب جهت صادرات آبزیان محصولات کشاورزی و احشام، همچنین وجود زیرساخت های مناسب برای تعمیرات شناورها از مهم ترین مزیت ها و قابلیت های بندر سجافی است.

 

بندر چوئبده

 

وی با اشاره به اینکه بندر چوئبده از فعال ترین بنادر در صادرات آبزیان و احشام، است، خاطرنشان کرد: نزدیکی به بندر دوحه کشور کویت و بنادر فاو و ام القصر کشور عراق، مطلوبیت بندر جهت صادرات آبزیان و محصولات کشاورزی، امکان جابجایی مسافر دریایی به کشورهای عراق و کویت، قابلیت راه اندازی تجارت منطقه ای و محلی از طریق کالاهای ته لنجی و همراه ملوان و نیز بهره مندی از زیرساخت مناسب برای صادرات مصالح ساختمانی از جمله مهمترین مزیت ها و قابلیت های بندر چوئبده است.

 

بندر اروند کنار

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین به مزیت ها و قابلیت های بندر اروند کنار اشاره کرد و گفت: این بندر از فاصله نزدیکی به بندر دوحه کشور کویت و بنادر فاو و ام القصر عراق برخوردار است و در عین حال دارای شرایط مطلوبی جهت صادرات آبزیان و محصولات کشاورزی است.

به گفته آقایی؛ علاوه بر این بندر اروند کنار دارای مزیت غالب در حوزه جابجایی مسافر دریایی به کشورهای عراق و کویت، دارای قابلیت راه اندازی تجارت منطقه ای و محلی از طریق کالای ته لنجی و همراه ملوان و نیز زیرساخت مناسب برای صادرات مصالح ساختمانی است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شناسایی و جذب قطعی محموله‌های 26 صاحب کالای جدید در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

ی دی 25 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه شناسایی و جذب قطعی محموله‌های 26 صاحب کالای جدید در پایانه‌ی کالای متفرقه (جنرال کارگو) مجتمع بندری امام خمینی(ره) انجام شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی؛  مهران میدری معاون امور بندری و اقتصادی این اداره کل با اشاره به اهداف […]
شناسایی و جذب قطعی محموله‌های 26 صاحب کالای جدید در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

همچنین بخوانید: